Kage i flere lag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

956 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

TbCp

Hvordan gør i med en kage i flere lag?
Man kan vel ikke bare sætte dem ovenpå hinanden?
Skal der en eller anden plade imellem eller hvordan fungerer det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

sarahb

jeg har lavet en med 2 lag den satte jeg bar oven på hinanden efter den havde været natten over i køleskabet hver for sig den var såååå flot men har den kun på mobilen... kan godt sende et billede til dig

Anmeld

7. november 2009

evitaperon

Du køber pinde i diverse kagebutikker som er beregnet til dette. Dem skærer du til og stikker i den nederste kage der hvorpå den øverste kage skal stå.

Eva

Anmeld

7. november 2009

TbCp

evitaperon skriver:

Du køber pinde i diverse kagebutikker som er beregnet til dette. Dem skærer du til og stikker i den nederste kage der hvorpå den øverste kage skal stå.

Eva

Smart smart.... tak for svar

Anmeld

7. november 2009

ekzunz

TbCp skriver:

Smart smart.... tak for svar

Hvis nu det kun er fx. 2 lag, så kan du sagtens bruge sugerør som du klipper til i længden. Så er der ingen grund til at købe de rigtige pinde.

Anmeld

7. november 2009

evitaperon

Znuzke skriver:

Hvis nu det kun er fx. 2 lag, så kan du sagtens bruge sugerør som du klipper til i længden. Så er der ingen grund til at købe de rigtige pinde.

Det er oogså helt rigtigt, at man kan bruge sugerør, dog skal man virkelig vide hvad man har af fyld i kagen, idet du risikerer den kan skvatte sammen, fordi fyldet er for tungt, og sugerørene bukker sammen under vægten.

Har man for eksempel pisket mousse eller fromage for tungt eller en kagecreme også, så kan det ske.

Heldigvis er det ikke sket for mig, dengang jeg brugte sugerørene

Anmeld

26. december 2009

Anasmor

Angående sugerør, så kan du tage et sugerør (alm. knæksugerør), klippe det op på langs og stikke det ned i et andet sugerør, før du klipper det i den højde du skal bruge.. har selv gjort det med en kage i tre lag, med to slags mousse i hver kage, så de var pænt tunge, men sugerørene holdte fint

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.