Jeg kan ikke styre mit temperament

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.268 visninger
13 svar
32 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. januar 2021

Anonym trådstarter

Hej alle. 
Jeg har brug for råd og fif til hvordan jeg styre mit temperament! 
sagen kort:

min kæreste og jeg har tre børn, jeg gør alt med børnene. Han drikker 6 øl +- hver dag efter job. 

jeg er normalt en kvinde med tålmodighed, fjol sjov og spas, og en rigtig god mor. Arbejder i daginstitution og har altid ønsket mig et fodboldhold af børn. Elsker børn. Elsker mine børn over alt i verden. Elskede(elsker stadig) at putte mine børn. 
men jeg kan ikke styre mit raseri mere. Vi skændes hver dag. Har bedt ham mange mdr om at flytte og han nægter. Vi er dårlige til at kommunikere. Han snakker aldrig til/med mig med mindre det nogle gange er om børnene eller hvis vi skændes over noget. Vi er dybt uenige om alting. Han er meget gammeldags (hans egne ord) og han gør hvad der egentlig er bedst for hans behov. Ja han er død egoistisk, måske hårdt sagt men det ER han.
han brokker sig over alt virkelig alt hvad vi gør og ikke gør. 
børnene vil ikke puttes af ham, vi samsamsover og har vi altid gjort og det har han faktisk aldrig brokket sig over, men nu mener han at børnene skal sove i egne senge på egne værelser, fordi ham siger at det vi gør ikke er normalt. 
jeg putter børnene og er ved at springe i luften hver aften da vores ene barn på 3 nægter at sove trods træthed og det tager 2 timer at putte. Føler jeg har prøvet alt. Ved godt det går over osv men det der inderst inde gør jeg bliver sur, hæver stemmen over alle børn, raser og tramper i surhed, siger “læg jer ned” osv osv osv er at far bare sider i sofaen med en øl og ser tv eller selv er gået i seng (vi sover ikke sammen, ja så dårligt er vores parforhold)  og det er HVER EVIG ENESTE FUCKKNH AFTEN! (Undskyld mit sprog) men jeg bliver vanvittig af at tænke på han bare sidder derude når, når jeg putter børn og han overhoved ikke hjælper og aldrig har hjulpet! Når jeg siger noget til ham, siger han det er min egen skyld det altid er mig, og at han ikke kan pga det ene eller det andet. 
jeg vil så gerne have han flytter men han vil bare ikke. 
det er fanme ikke fair. 

kort spørgsmål: hvordan styre jeg mit temperament så jeg ikke bliver så gal? Jeg får så dårlig samvittighed overfor børnene. Det skal jo ikke gå ud over børnene at far ikke hjælper til.. råd søges. 
fx for i aften: 

Han laver aftensmaden, efter vi har spist skolder jeg flasker og laver flasker klar til natten til vores ene barn, sætter barnet k bære sele og går med hunden (fordi han ikke vil gå med den køter som han kalder den, og han vil heller ikke sidde med baby. Vil han aldrig) så kommer jeg hjem og skifter bleer på to af børnene. Putter alle tre samtidig. far sidder i sofa med en øl. Barn på 3 falder i søvn, baby falder i søvn, den store falder i søvn, barn på 3 vågner og baby vågner og så starter jeg forfra. Jeg bliver så gal at jeg kommer til at smække døren da jeg skal hente vand, og far kigger mærkeligt på mig og siger jeg da ikke skal smække døren, så siger jeg “nej men prøv du at være mig og put dine børn” så siger han det er min skyld fordi jeg tager børnene fra ham? Det skal lige siges at han aldrig har gidet at putte nogle af dem eller overhoved tage dem. Så siger jeg han skal holde kæft og det eneste han gør er at sidde der og drikke øl som en dranker (ja det var dumt sagt) så kalder han mig luder og bander osv af mig. 

er jeg virkelig så dårlig en mor som jeg føler mig lige nu   Jeg ved godt jeg skal styre mit temperament men han provokere mig så meget  

og det ender altid med jeg råber af børnene og skælder dem ud pga jeg ikke kan holde ham ud

jeg vil bare gerne være alene med mine tre børn og han flytter  fanme hårdt at leve med en i sådan et forhold her 

Har faktisk skrevet mange opslag herinde om mit parforhold..... så hårdt undskyld 

ønsker ikke at nogle er efter mig men i skal selvfølge udtrykke jeres meninger 

måtte ud med det. Tak fordi du læste med. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2021

Anonym

Pak hans ting - sæt dem udenfor og skift låsen eller find selv et nyt sted at bo

Anmeld Citér

12. januar 2021

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hej alle. 
sagen kort:

min kæreste og jeg har tre børn, jeg gør alt med børnene. Han drikker 6 øl +- hver dag efter job. 

jeg er normalt en kvinde med tålmodighed, fjol sjov og spas, og en rigtig god mor. Arbejder i daginstitution og har altid ønsket mig et fodboldhold af børn. Elsker børn. Elsker mine børn over alt i verden. Elskede(elsker stadig) at putte mine børn. 
men jeg kan ikke styre mit raseri mere. Vi skændes hver dag. Har bedt ham mange mdr om at flytte og han nægter. Vi er dårlige til at kommunikere. Han snakker aldrig til/med mig med mindre det nogle gange er om børnene eller hvis vi skændes over noget. Vi er dybt uenige om alting. Han er meget gammeldags (hans egne ord) og han gør hvad der egentlig er bedst for hans behov. Ja han er død egoistisk, måske hårdt sagt men det ER han.
børnene vil ikke puttes af ham, vi samsamsover og har vi altid gjort og det har han faktisk aldrig brokket sig over, men nu mener han at børnene skal sove i egne senge på egne værelser, fordi ham siger at det vi gør ikke er normalt. 
jeg putter børnene og er ved at springe i luften hver aften da vores ene barn på 3 nægter at sove trods træthed og det tager 2 timer at putte. Føler jeg har prøvet alt. Ved godt det går over osv men det der inderst inde gør jeg bliver sur, hæver stemmen over alle børn, raser og tramper i surhed, siger “læg jer ned” osv osv osv er at far bare sider i sofaen med en øl og ser tv eller selv er gået i seng (vi sover ikke sammen, ja så dårligt er vores parforhold)  og det er HVER EVIG ENESTE FUCKKNH AFTEN! (Undskyld mit sprog) men jeg bliver vanvittig af at tænke på han bare sidder derude når, når jeg putter børn og han overhoved ikke hjælper og aldrig har hjulpet! Når jeg siger noget til ham, siger han det er min egen skyld det altid er mig, og at han ikke kan pga det ene eller det andet. 
det er fanme ikke fair. 

kort spørgsmål: hvordan styre jeg mit temperament så jeg ikke bliver så gal? Jeg får så dårlig samvittighed overfor børnene. Det skal jo ikke gå ud over børnene at far ikke hjælper til.. råd søges. 
fx for i aften: 

Han laver aftensmaden, efter vi har spist skolder jeg flasker og laver flasker klar til natten til vores ene barn, sætter barnet k bære sele og går med hunden (fordi han ikke vil gå med den køter som han kalder den, og han vil heller ikke sidde med baby. Vil han aldrig) så kommer jeg hjem og skifter bleer på to af børnene. Putter alle tre samtidig. far sidder i sofa med en øl. Barn på 3 falder i søvn, baby falder i søvn, den store falder i søvn, barn på 3 vågner og baby vågner og så starter jeg forfra. Jeg bliver så gal at jeg kommer til at smække døren da jeg skal hente vand, og far kigger mærkeligt på mig og siger jeg da ikke skal smække døren, så siger jeg “nej men prøv du at være mig og put dine børn” så siger han det er min skyld fordi jeg tager børnene fra ham? Det skal lige siges at han aldrig har gidet at putte nogle af dem eller overhoved tage dem. Så siger jeg han skal holde kæft og det eneste han gør er at sidde der og drikke øl som en dranker (ja det var dumt sagt) så kalder han mig luder og bander osv af mig. 

er jeg virkelig så dårlig en mor som jeg føler mig lige nu   Jeg ved godt jeg skal styre mit temperament men han provokere mig så meget  

og det ender altid med jeg råber af børnene og skælder dem ud pga jeg ikke kan holde ham ud

jeg vil bare gerne være alene med mine tre børn og han flytter  fanme hårdt at leve med en i sådan et forhold her 

Har faktisk skrevet mange opslag herinde om mit parforhold..... så hårdt undskyld 

Du slår i bordet. Han flytter eller også gør du det for ham.. 

Anmeld Citér

12. januar 2021

ønskebørn74

1. Hej alle. 
    sagen kort:

det er fanme ikke fair. 

fx for i aften: 

Jeg vil bede dig om at læse dit indlæg igennem med dine faglige briller på. Som om det var en beretning du fik fra en af mødrene i din daginstitution og så tænke på hvordan du da ville reagere?

Det MÅ og SKAL stoppe!

Din mand er alkoholiker.

Hans børn er så utrygge ved ham at de ikke vil puttes af deres egen far.

Han behandler dig som en dørmåtte.

I lærer jeres børn at det er ok at behandle en kvinde sådan.

Du VÆLGER at verbalt overfalde dine børn ofte, i stedet for at smide svinet ud.

Er totalt pisset af på jeres børns vegne. Kom væk NU.. Få hjælp..

Og nu efter et spark i din popo, en kæmpe krammer for shit en omgang.

Anmeld Citér

12. januar 2021

ErDuHerIkkeSnart

Dit problem er ikke dit temperament eller manglende evne til at styre det. Dit problem er at du vælger at forblive i et parforhold med en alkoholiseret mand, som svigter sit ansvar som partner og far - og at du lader jeres konflikter og dysfunktionelle forhold fortsætte for øjnene af jeres børn, men al den skade, det kommer til at medføre for dem resten af deres liv.

Der er kun én løsning - ud med manden og luk kapitlet. Det er ikke op til ham at vælge om han vil flytte. I sidste ende kan politiet hjælpe med den del, såfremt boligen er din. Sæt tingene igang allerede i morgen. Der er ingen gode undskyldninger for at vente.

Anmeld Citér

13. januar 2021

Sprit25

I aften får du nogle til at tage dine børn. Så sætter du dig ned med LIGE efter arbejde, mens han er ædru. Der ee vigtigt at han er ædru! Så fortæller du ham at du ikke kan mere. At endten går han i behandling eller så går du! Så ligger du en liste med AA møder foran ham også kører du hen til dine børn. Så er han nødt til at tage stilling

Anmeld Citér

13. januar 2021

Janet1989

Det er ikke dit temperament der er problemet - problemet er det ekstra barn du har, som sidder i stuen og drikker øl hver dag, bander af dig og bare er passiv - jeg tror ærligt at det bliver nemmere for dig selv hvis du slår hånden i bordet og siger; nu er det slut! 
han værdsætter jo tydeligvis ikke hvad du gør, og tænker kun på hans egne behov. 

er det dét du vil vise dine børn i fremtiden, at det er okay, at far og mor skændes og far bare sidder og drikker øl hver dag? Nej vel?  

Anmeld Citér

13. januar 2021

serinasmor

Det er ikke dig, der er problemet i dit parforhold...

Det vil du se, hvis du læser, hvad du har skrevet højt for dig selv - og et øjeblik glemmer at du selv har skrevet det.

Har du en veninde, nogle forældre eller lignende du kan flytte hjem til i en kort periode. Eller nogle som kan hjælpe med at finde et krisecenter?

Hvem har retten til lejligheden/huset?

Du er nødt til at tage snakken med ham når han er ædru. Han må vælge imellem børn/familie eller øl ... 

Og ellers er det ud til højre med ham

Anmeld Citér

13. januar 2021

Babilooo

Dine børn er bange. I taler sammen som plebejere. Jeg ser en Onslow sidde i sofaen med en øl for mig. I skal dælme tage jer sammen. 
Du har ikke et problem med dit temperament.. dit problem er en fordrukken mand og helt langt ude forhold uden kærlighed eller respekt. 

Hvorfor bliver DU? Enten giv ham en måned til at finde et nyt sted eller find selv et nyt sted. Du ødelægger dine børn. Var det ikke også ham der skreg af dig mens du stod med dit barn i armene?

Anmeld Citér

13. januar 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Nu skriver flere af jer, at TS så må flytte.. Men hvis hun flytter, så får faren jo bopælretten til børnene? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.