Mærke liv - moderkagens placering

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

564 visninger
5 svar
0 synes godt om
9. januar 2021

Mmkk

Hej.

Jeg er 20+4 og har intet liv mærket indtil nu. Fik af vide min moderkage lå mellem barnet og maveskindet. Hvornår har i mærket liv? Og er maven større når moderkagen er foran? Synes nemlig jeg allerede er mega stor og navlen er nærmest ved at poppe ud. 
Jeg vejede 48kg inden graviditeten, kan det også være en forklaring på den store mave? 
Vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2021

Gæsten1984

Profilbillede for Gæsten1984

Hej.

Jeg er 20+4 og har intet liv mærket indtil nu. Fik af vide min moderkage lå mellem barnet og maveskindet. Hvornår har i mærket liv? Og er maven større når moderkagen er foran? Synes nemlig jeg allerede er mega stor og navlen er nærmest ved at poppe ud. 
Jeg vejede 48kg inden graviditeten, kan det også være en forklaring på den store mave? 
Vh

I min 2. Graviditet lå moderkagen også mod maveskindet, men mærkede faktisk liv rigtig tidligt. 

Min mave var ikke større pga det, men er også ret høj og slank, så det kan fylde meget indeni, inden den rigtig voksede. 

Anmeld Citér

9. januar 2021

esioul

Mmkk skriver:

Hej.

Vh

mærkede først 23+

var inde for at blive tjekket nogle gange, da jeg indimellem ikke mærkede noget. Moderkagen tog meget af sparkens kraft. 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Kir

Jeg mærkede lidt "flagren" omkring uge 20 og et par gange efter. Men det var først omkring uge 24 at jeg mærkede rigtige spark og puf.

Mht mave så ved jeg det ikke da det var min første, men tror ikke det har noget at sige. 

Anmeld Citér

9. januar 2021

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg mærkede væsentligt mindre liv ved min 2. graviditet, hvor moderkagen lå ud mod maveskindet, end ved min 1. graviditet. Jeg tror, det var omkring uge 22, jeg mærkede liv første gang, hvor det var omkring uge 16 med mit første barn. Jeg var dog aldrig i tvivl om liv, da hun i stedet lå og sparkede med fødderne under mine ribben 

Anmeld Citér

10. januar 2021

Baby.mamma

14, mener jeg 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.