Operation for springfinger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

382 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. januar 2021

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her om et par dage, ska jeg til forundersøgelse for springfinger, og er self lidt "spændt på, hvordan det forgår, og hvornår jeg får tid til selve operationen, som jeg self er endnu mere" spændt/nervøs" over.

Jeg har prøvet at få lagt binyreblokade, uden nogen som helst virkning. 

Umiddelbart ska jeg nok sygemelde i 3 uger, pga mit arbejde, hvilket jo self passer super dårligt ind, i vores arbejdsplaner, da min arbejdsplads står overfor en stor flytning, og vi får flere borger ind osv, så de næste mdrer blir hektiske. Så den dårlige samvittighed, spiller også ind.

Men er der nogen her, som har erfaring med selve operationen, og hvordan var resultatet bagefter?

Ka læse at man ik må køre bil de første 3 dage efter operationen, men ik helt hvorfor?

Kom gerne med gode råd, til forberedelse både før og efter?? Vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. januar 2021

StineW79

Slet ingen med erfaring, med springfinger?? Vh Stine 

Anmeld Citér

2. januar 2021

Annemette07

StineW79 skriver:

Her om et par dage, ska jeg til forundersøgelse for springfinger, og er self lidt "spændt på, hvordan det forgår, og hvornår jeg får tid til selve operationen, som jeg self er endnu mere" spændt/nervøs" over.

Jeg har prøvet at få lagt binyreblokade, uden nogen som helst virkning. 

Umiddelbart ska jeg nok sygemelde i 3 uger, pga mit arbejde, hvilket jo self passer super dårligt ind, i vores arbejdsplaner, da min arbejdsplads står overfor en stor flytning, og vi får flere borger ind osv, så de næste mdrer blir hektiske. Så den dårlige samvittighed, spiller også ind.

Men er der nogen her, som har erfaring med selve operationen, og hvordan var resultatet bagefter?

Ka læse at man ik må køre bil de første 3 dage efter operationen, men ik helt hvorfor?

Kom gerne med gode råd, til forberedelse både før og efter?? Vh Stine 

Jeg kan ikke svare på så meget af der, men min far fik for nogle år siden (en del efterhånden) opereret sin springfinger(tommeltot). Det forløb godt og han har ikke haft problemer siden. Nu ved jeg ikke om springfinger kun er tommeltotten, eller om det også rammer andre fingre, men kunne forestille mig det er pga smertedækning 

Anmeld Citér

2. januar 2021

StineW79

Annemette07 skriver:

Jeg kan ikke svare på så meget af der, men min far fik for nogle år siden (en del efterhånden) opereret sin springfinger(tommeltot). Det forløb godt og han har ikke haft problemer siden. Nu ved jeg ikke om springfinger kun er tommeltotten, eller om det også rammer andre fingre, men kunne forestille mig det er pga smertedækning 

Tommelfingeren er åbenbart det mest normale, udefra hva jeg har ku læse mig til. Men ved mig, er det venstre ringefinger, men det påvirker så også lillefingeren.

Har haft ondt i de 2 finger i næsten i 100 år, og har bare bare udskudt det, indtil det blev for træls i starten af året. Også ramte corona, og min lægetid blev aflyst osv osv, så nu håber jeg bare alt ellers går efter planen vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.