Synes forresten at det er foruroligende, at så mange enten har partnere eller selv er typen, som bliver sure og mener, at partneren ikke vil forholdet, bare fordi man siger nej til sex..
Hvis man skal tvinges til sex for at undgå, at ens partner bliver sur/fornærmet og beskylder én for alt muligt, så vil jeg mene, at det er en form for overgreb eller som minimum psykisk terror..
Det er ALTID okay at sige nej uanset hvad!
Jeg synes ikke, at det er urimeligt, at stille krav om hvordan man ønsker ens forhold skal være.
jeg ville fx. ikke være i et forhold, hvor vi ikke var 90% enige om sex, penge, børneopdragelse osv.
hvis min mand ikke ville have sex med mig, brugte alle vores penge, ikke ville dele sine penge med mig, spillede computerspil eller PS, ikke var engageret i vores børn, tog for meget i byen, lod mig stå for det meste af det huslige og rigtigt meget andet, så ville vi ikke have samme værdisæt og så ville jeg klart stille spørgsmålstegn ved, om han var engageret i forholdet og om jeg gad forholdet på lang sigt.
jeg har før forladt en mand bl.a. fordi vores sexliv ikke fungerede. Jeg synes ikke, at det er et overgreb at forvente sex i sit forhold, jeg synes det er at tage ansvar for sit eget liv og måske konstatere at man bare ikke passer sammen som par.
Og ja det er altid ok at sige nej til sex - ligesom det er ok at forlade et forhold hvis man ikke passer sammen sexuelt.
Anmeld
Citér