Bliver sur/skuffet når man ikke har lyst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.642 visninger
9 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. december 2020

Anonym trådstarter

Hvordan reagerer jeres mænd/kærester når I ikke har lyst til sex, men de tydeligvis har?

Her bliver han skuffet, sur og beskylder mig for ikke at ville vores forhold osv. 

Han sætter derimod også pris på når jeg er ærlig, så derfor kan jeg ikke forstå hvorfor han bliver så sur og skuffet. Det er sku ret opslidende for hvorfor sku jeg lyve og nærmest tvinge mig selv til sex når jeg ikke har lyst bare for at gøre ham glad? 

Ja sex betyder også meget for mig, men jeg vil da mene at det er meget normalt at man ikke altid har lyst. Er det så forkert?? Vi har sex omkring 1 gang i ugen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2020

Anonym

Her bliver han også lidt fornærmet når jeg ikke har lyst. Hvis det stod til ham havde vi sex hver dag, hvor hver anden dag er mere passende for mig

Anmeld Citér

31. december 2020

Anonym

Min mand siger “helt i orden skat.” Og nusser mig på ryggen. 

Det er så det. Han ved godt, at det ikke handler om lysten til ham. Men at det er svært for mig pt pga små børn herhjemme hele tiden. 

Han er meget positiv og siger “jeg ved, vi får tid igen sammen” 

Jeg har haft en ex som var meget slem. Beskyldte mig for alt muligt og at jeg ødelagde hans selvværd ved ikke at have sex. Det er psykisk nedbrydelse af en anden. Og tingsliggørelse... aldig igen!

Anmeld Citér

31. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Selv hvis vi ikke havde haft sex i flere måneder, så ville han sige "det er helt okay" og så kysse mig.. Vi har da også haft vores problemer, hvor han var bange for, at jeg enten var ham utro eller ikke havde lyst til ham mere.. Men han har aldrig været sur eller skuffet.. Han har mere været bange og nervøs.. 

Men nu er jeg gravid og har SLET ikke lyst - ikke engang til onani.. Og han er fuldt ud støttende og kærlig og ved, at det nok kommer igen en dag.. Og skulle det ikke gøre det, så siger han "den tager vi til den tid, og så finder vi en løsning.. Det skal du ikke bekymre dig om nu" 

Anmeld Citér

31. december 2020

Anonym

• Min mand forventer sex og vi har stort set sex hver til hveranden dag. Jeg siger sjældent nej, da jeg ved hvor vigtigt sex er for ham og derfor for vores forhold.

Jeg er ikke altid sexuelt opstemt, men jeg har lyst til at være så tæt på ham som muligt og jeg elsker intimiteten og hvad sex gør for vores forhold.

Min mand er glad og produktiv, når han har et godt sexliv og han giver rigtigt meget tilbage til forholdet, når han er i balance sexuelt.

de meget sjældne gange jeg siger nej, accepterer han han det, for han ved vi har snart sex igen.

han forventer så heller ikke, at jeg er super aktiv under akten og svinger i lysekronerne og at jeg får orgasme hver gang, så jeg læner mig bare tilbage og nyder at blive rørt på kroppen.

min mand ville aldrig acceptere, at vi ikke havde sex i en længere periode, ligesom der er ting fra ham jeg aldrig ville acceptere i en længere periode. Min mand står bl.a. for 70% af det huslige og varetagelsen af børnene herhjemme - så jeg er sjældent for træt til sex.

Anmeld Citér

31. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hvordan reagerer jeres mænd/kærester når I ikke har lyst til sex, men de tydeligvis har?

Her bliver han skuffet, sur og beskylder mig for ikke at ville vores forhold osv. 

Han sætter derimod også pris på når jeg er ærlig, så derfor kan jeg ikke forstå hvorfor han bliver så sur og skuffet. Det er sku ret opslidende for hvorfor sku jeg lyve og nærmest tvinge mig selv til sex når jeg ikke har lyst bare for at gøre ham glad? 

Ja sex betyder også meget for mig, men jeg vil da mene at det er meget normalt at man ikke altid har lyst. Er det så forkert?? Vi har sex omkring 1 gang i ugen. 

Min kæreste kan selvfølgelig blive skuffet. Men han bliver aldrig sur.

Det sker bare nogen gange vi rammer hinanden på forkerte dage. Lige så vel bliver jeg heller ikke sur, hvis han ikke har lyst 

Vi har en aftale om at har man meget lyst og man ikke kan vente, nå vi godt lige klar det selv. Vi har helt fra begyndelsen af vores forhold aftalt at vi ikke vil lægge bånd på hinandens lyster i det omfang som vores forhold kan klare 

Rent ud sagt fungere den del at vores samliv rigtig godt. 

Anmeld Citér

31. december 2020

Anonym

Jeg ville sgu også blive skuffet og fornærmet, sådan er jeg bare   Jeg ville ikke tro, han ikke elskede mig, men det er mega skuffende ikke at få sex. Og hvis I kun gør det en gang om ugen, så forstår jeg det endnu mere. Men man skal selvfølgelig ikke have sex, når man ikke har lyst. Men nu fik du lige min ærlige mening 

Anmeld Citér

31. december 2020

fehår

Min mand bliver kun skuffet, hvis jeg sender uklare signaler, og han når at blive spændt. Hvis jeg siger, at jeg ikke har lyst til sex i aften, så siger han bare okay. Tit spørger han, om jeg har lyst til at kramme/nusse i stedet, men mere forventer han ikke. 

Vi har været i sammen i 10 år og har kæmpet hårdt for vores sexliv, da vi begge kom ind i forhold med baggage, hangups og usikkerhed. Derfor er kommunikation alt, og hvis en af os føler os frustreret med mængden af sex, snakker vi om det. Det hjælper altid, når vi forstår, at det ikke er personligt, men handler om træthed/stress/små børn, der sover uroligt i værelset ved siden af.

Hvis min mand blev skuffet eller sur, når jeg siger nej, ville jeg blive endnu mere tændt af. Enten må han vente, eller også må han klare det selv. Jeg er ikke en maskine, der kan tændes på kommando. 

Anmeld Citér

31. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Synes forresten at det er foruroligende, at så mange enten har partnere eller selv er typen, som bliver sure og mener, at partneren ikke vil forholdet, bare fordi man siger nej til sex.. 

Hvis man skal tvinges til sex for at undgå, at ens partner bliver sur/fornærmet og beskylder én for alt muligt, så vil jeg mene, at det er en form for overgreb eller som minimum psykisk terror.. 

Det er ALTID okay at sige nej uanset hvad! 

Anmeld Citér

1. januar 2021

Anonym

Synes forresten at det er foruroligende, at så mange enten har partnere eller selv er typen, som bliver sure og mener, at partneren ikke vil forholdet, bare fordi man siger nej til sex.. 

Hvis man skal tvinges til sex for at undgå, at ens partner bliver sur/fornærmet og beskylder én for alt muligt, så vil jeg mene, at det er en form for overgreb eller som minimum psykisk terror.. 

Det er ALTID okay at sige nej uanset hvad! 

Jeg synes ikke, at det er urimeligt, at stille krav om hvordan man ønsker ens forhold skal være. 
jeg ville fx. ikke være i et forhold, hvor vi ikke var 90% enige om sex, penge, børneopdragelse osv.

hvis min mand ikke ville have sex med mig, brugte alle vores penge, ikke ville dele sine penge med mig, spillede computerspil eller PS, ikke var engageret i vores børn, tog for meget i byen, lod mig stå for det meste af det huslige og rigtigt meget andet, så ville vi ikke have samme værdisæt og så ville jeg klart stille spørgsmålstegn ved, om han var engageret i forholdet og om jeg gad forholdet på lang sigt.

jeg har før forladt en mand bl.a. fordi vores sexliv ikke fungerede. Jeg synes ikke, at det er et overgreb at forvente sex i sit forhold, jeg synes det er at tage ansvar for sit eget liv og måske konstatere at man bare ikke passer sammen som par.

Og ja det er altid ok at sige nej til sex - ligesom det er ok at forlade et forhold hvis man ikke passer sammen sexuelt.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.