Bekymret for min fertilitet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

585 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. december 2020

Anonym trådstarter

Ved ikke om dette er totalt dumt, men jeg undre mig bare 

Jeg har tre børn alle har jeg fået forholdsvis nemt (der var lige en ma og en sa), men ellers er de lavet i 3, 3 og 1 cyklus.

Nu er jeg på p-piller og det fungerer super fint, dog undre jeg mig over at jeg bløder mindre og mindre i pauserne, denne gang har jeg slet ikke brugt bind/tampon, men kun blødt når jeg har tørret mig og lidt efter sex.

Kan det hænge sammen med dalende fertilitet? - jeg er 29 år og ville gerne have en mere om et par år, men bliver da helt bekymret (aner ikke om det kan hænge sammen)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2020

esioul

Anonym skriver:

Ved ikke om dette er totalt dumt, men jeg undre mig bare 

Jeg har tre børn alle har jeg fået forholdsvis nemt (der var lige en ma og en sa), men ellers er de lavet i 3, 3 og 1 cyklus.

Nu er jeg på p-piller og det fungerer super fint, dog undre jeg mig over at jeg bløder mindre og mindre i pauserne, denne gang har jeg slet ikke brugt bind/tampon, men kun blødt når jeg har tørret mig og lidt efter sex.

Kan det hænge sammen med dalende fertilitet? - jeg er 29 år og ville gerne have en mere om et par år, men bliver da helt bekymret (aner ikke om det kan hænge sammen)

Nu kender jeg ikke så meget til brugen af p-piller og blødning.. Men måske du skal snakke med lægen? De kan evt tage en blodprøve for at måle dit AMH niveau (ægreserve), hvis de tænker det er relevant

Anmeld Citér

28. december 2020

Anonym

Du kan blev mange klogere her

https://www.minrecept.dk/blog/p-piller/p-piller-menstruation

Anmeld Citér

28. december 2020

Abracadabra

Det er helt utroligt almindeligt, at man bløder mindre på p-piller end uden. Det siger intet om din fertilitet. 

Anmeld Citér

28. december 2020

Anonym trådstarter

Abracadabra skriver:

Det er helt utroligt almindeligt, at man bløder mindre på p-piller end uden. Det siger intet om din fertilitet. 

Ok, har bare aldrig blødt så lidt før og undre mig over at bind/tampon slet ikke er nødvendigt, men så nyder jeg det da bare 

Anmeld Citér

28. december 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Min læge sagde, at det er helt almindeligt at blødning nærmest stopper med p-piller, da de går ind og påvirker hypofysen (mener jeg, at hun sagde det var).. 

Jeg fik det dog testet med blodprøve for vitaminmangel og mineralmangel, da det pludselig kom efter MANGE år på p-piller.. Og jeg havde så mangel på d-vitamin, B12 og jern.. 

Så kan da være, at du skal tjekkes for det, hvis du er nervøs

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym trådstarter

Igår havde jeg et par tynde "snore" med blod i mit udflåd 

I dag havde jeg "ondt i maven"(sult/murren) og en tyngende fornemmelse i underlivet og jeg gik faktisk og tænkte på at tage en test for en sikkerheds skyld.

Men da jeg så gik på toilettet, blødte jeg ret kraftigt (forhold til hvad jeg plejer). Kunne ikke tage tampon på uden blod på fingrene, så voldsomt plejer jeg ikke at bløde. Og jeg er slet ikke i pause med p-piller er, så jeg skulle slet ikke bløde.

Nu er jeg kommet hjem, har fået tampon ud og nu er der intet blod .

Hvad dælen sker der lige for min krop.

Jeg kan vel udelukke en graviditet når jeg nu har blødt?

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Igår havde jeg et par tynde "snore" med blod i mit udflåd 

I dag havde jeg "ondt i maven"(sult/murren) og en tyngende fornemmelse i underlivet og jeg gik faktisk og tænkte på at tage en test for en sikkerheds skyld.

Men da jeg så gik på toilettet, blødte jeg ret kraftigt (forhold til hvad jeg plejer). Kunne ikke tage tampon på uden blod på fingrene, så voldsomt plejer jeg ikke at bløde. Og jeg er slet ikke i pause med p-piller er, så jeg skulle slet ikke bløde.

Nu er jeg kommet hjem, har fået tampon ud og nu er der intet blod .

Hvad dælen sker der lige for min krop.

Jeg kan vel udelukke en graviditet når jeg nu har blødt?

Hvor længe har du været på p-piller? 

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvor længe har du været på p-piller? 

Lidt over 1 år, så det er ikke fordi det er nyt for kroppen

Anmeld Citér

12. januar 2021

Anonym

Anonym skriver:

Lidt over 1 år, så det er ikke fordi det er nyt for kroppen

Okay, så har jeg ikk noget bud. Men ville ikke være bekymret 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.