Anonym skriver:
Hej alle og glædelig baghjul 
Kort forhistorie:
Jeg har to børn med en mand. Vi gik fra hinanden da de var små og i en periode på 2 år så han dem ikke, af flere årsager. Blandt andet at han VIL se sine kammerater når HAN vil, han vil kunne gøre præcis hvad han vil og når han vil.
Han har søgt samvær 3 gange. Første gang fik han det, men efter første gang droppede han det fordi det ikke passede med hans planer. De næste to gange var det noget lignende. Derefter sagde jeg stop og da han søgte igen fik han ikke samvær.
der går et par år hvor der ingen kontakt er overhovedet. Men jeg vælger så forrige år at tage kontakt til ham for at høre hvad han tænker og om han er klar til at være far igen. Børnene savner ham. Børnene er 8 og 10 nu.
Vi mødes og snakker. En rigtig god snak synes jeg. Han siger alle de rigtige ting og jeg stoler på ham. Kort efter ser han børnene. Efter nogle gange begynder han at have dem hver anden weekend.
nogle måneder efter begynder der at florere rygter om at han render og laver ikke så smarte ting. Jeg konfrontere ham. Han benægter. Rygterne fortsætter og bliver værre. Til sidst erkender han. Det er nogle ret grove ting er indblandet i. Sidste år bliver han så anholdt og i år fik han så sin dom. 5 år!
i august i år var han ude på orlov, han kommer og er sammen med børnene. De var glade. Alt virkede rart og dejligt. Han aftaler med børnene at komme igen ved næste orlov tre uger senere. Han kom ikke da han hellere ville i byen. Så siden august har de ikke set ham. Og før det var det over 1 år siden de så ham.
Idag har jeg snakket med ham og forsøgt at forklare ham at enten er han der eller også er han ikke. Men han lader ikke til at forstå at børnene savner ham og har brug for han er stabil (så meget det nu er muligt imens han sidder i fængsel) han bruger mig sætningen “jeg har brug for” i stedet for at tænke på hvad børnene egentlig har brug for.
Når han er sammen med børnene er han en super god og nærværende far. Men det bliver hurtigt kedeligt for ham og så forsvinder han og NU er jeg ved at være løbet tør for chancer at give af. Jeg er med på han sidder i fængsel og mulighederne derfor er minimale. Men sådan helt personligt forstår jeg ikke hvad han går glip af ved at komme og se børnene et par timer hver gang han er ude hver 3. Uge. Men i følge ham og den sms han skrev idag så VIL han kunne tage på weekend ophold i København, eller drikke med kammeraterne og så må børnene vente. I stedet mener han så jeg bør give mig og lade farmor/farfar tage børnene med ind i fængslet til ham (åbent fængsel), så han kan leve sit liv som han vil når han er på orlov.
Med tanke på alle de chancer han har fået via statsforvaltningen og af mig, så synes jeg egentlig ikke det er fair han “bare” kan få børnene på besøg i fængslet måske tager jeg dejlig jeg høre meget gerne hvad i tænker?
uden at uddybe HVAD han har lavet så kan jeg sige at de ting han har gjort gør at han IKKE kan søge samvær ej heller i fængslet. Det står i forældreansvarsloven. Hans forseelser ligger dog ikke i den helt tunge ende men alligevel.
jeg kan ikke finde ud af om jeg er en lorte mor at han overhovedet har set dem, og at jeg ønsker han skal have et forhold til dem (udenfor fængslet) eller om jeg er en lortemor fordi jeg overvejer at skrotte alt form for kontakt.
hvornår er nok nok? Hvor mange chancer skal en far eller mor have før man sætter foden i?
Jeg tænker, at Problemet jo slet ikke er at faren til dine børn er i fængsel, men at han jo ikke gider sine børn. Han gider lege far on/off når han ikke har andet for
SÅ synd - og DET skulle min børn dæleme ikke udsættes for. Børn tager altid skylden på sig og det at blive svigtet og fravalgt på den måde kan i den grad sætte spor i børn. Det er du nødt til at stoppe!