Alene juleaften

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Og har du ingen familie som kan hjælpe? Problemet med sådanne opslag her, er at alle kan lave dem - og mit hjerte bløder for dem som lider. Og jeg vil gerne hjælpe! Jeg har virkelig bare brug for, at vide hvem som sidder i den anden ende. 

Ville desuden aldrig misbruge andres tillid eller lave sådan et opslag for sjov 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Er der andre der er det? 
jeg har ingenting til juleaften og fået afslag på julehjælp hos mødrehjælpen pga mange ansøgninger o år 

Ved ikke hvordan jeg skal sige det til mine 2 drenge er så ked af det... 

Nogle gode råd søges hvad jeg kan gøre på falderebet 

Kan du ikke låne af din familie til mad? Eller tale med banken? Til trods for julen - skal I vel have mad uanset? Så du har vel til penge til resten af måneden? 

Anmeld Citér

22. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Ville desuden aldrig misbruge andres tillid eller lave sådan et opslag for sjov 

Det er muligt, men det er der desværre masser af sørgelige grådige tyve der ikke har nogen skrupler ved, indlæggene kommer hvert eneste år, hvorefter godhjertede søde mennesker naivt overfører penge til nogle fjolser der næppe overhovedet har brug for pengene. Det er trist at folks godhed bliver misbrugt, og selvfølgelig især trist at mange så bliver skeptiske overfor de ægte indlæg der kommer ind imellem.

Mht ikke at have noget, som en anden skriver: I skal vel spise resten af måneden uanset?

Et juleaftensmåltid er sådan set ikke specielt dyrt, da ALLE supermarkederne kører med knaldtilbud i disse dage. Flæskesteg koster 7-8 kr per halvkilo, smør 6 kr, fløde 3-4 kr, glaskartofler 4 kr, rødkål 8 kr, risalamande 15 kr, kirsebærsauce 5 kr. Så det billigste sted ville du kunne købe alt ind for ca 75 kr, måske skal du af med 100 kr hvis du kan har adgang til et enkelt sted (går ud fra du hjemme har fx kulør, sukker, krydderier). Herefter vil der være rester til en dag også. 

Alt efter alder, så er børn jo ofte ikke særlig krævende - mine egne ville da være lykkelige hvis vi bare skulle have risengrød juleaften. Det kan da snildt gøres til en hyggelig ting - jeg fik det ofte selv som barn, fordi min far ofte arbejdede den aften.

Snakker vi en julefrokost, så kan det da også gøres til en ok pris - man kan jo undlade de mest dyre retter som fx røget laks & rejer. Igen ville der jo være rester til adskillige dage bagefter.

Anmeld Citér

22. december 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Det er muligt, men det er der desværre masser af sørgelige grådige tyve der ikke har nogen skrupler ved, indlæggene kommer hvert eneste år, hvorefter godhjertede søde mennesker naivt overfører penge til nogle fjolser der næppe overhovedet har brug for pengene. Det er trist at folks godhed bliver misbrugt, og selvfølgelig især trist at mange så bliver skeptiske overfor de ægte indlæg der kommer ind imellem.

Mht ikke at have noget, som en anden skriver: I skal vel spise resten af måneden uanset?

Et juleaftensmåltid er sådan set ikke specielt dyrt, da ALLE supermarkederne kører med knaldtilbud i disse dage. Flæskesteg koster 7-8 kr per halvkilo, smør 6 kr, fløde 3-4 kr, glaskartofler 4 kr, rødkål 8 kr, risalamande 15 kr, kirsebærsauce 5 kr. Så det billigste sted ville du kunne købe alt ind for ca 75 kr, måske skal du af med 100 kr hvis du kan har adgang til et enkelt sted (går ud fra du hjemme har fx kulør, sukker, krydderier). Herefter vil der være rester til en dag også. 

Alt efter alder, så er børn jo ofte ikke særlig krævende - mine egne ville da være lykkelige hvis vi bare skulle have risengrød juleaften. Det kan da snildt gøres til en hyggelig ting - jeg fik det ofte selv som barn, fordi min far ofte arbejdede den aften.

Snakker vi en julefrokost, så kan det da også gøres til en ok pris - man kan jo undlade de mest dyre retter som fx røget laks & rejer. Igen ville der jo være rester til adskillige dage bagefter.

Og fx så deler alle rema er ud d 23 .i stop spild af mad .vores den store er frivillig med til at pakke og dele ud.

Så der er muligheder .

Og ja du har ret - jeg faldt selv i , igen i år . På trods af mine dårlige erfaringer. 

Og det gør da at jeg mister lysten , og det er da ærgerligt for der er jo mennesker der har det svært. 

Men nok sjældent de har overskuddet til at " råbe" op....

Anmeld Citér

22. december 2020

MT_2011

Altså hvorfor ikke spørge sin familie om hjælp, i stedet for fremmede på nettet? Det handler jo ikke om at misbruge sin familie 

Anmeld Citér

22. december 2020

Anonym trådstarter

MT_2011 skriver:

Altså hvorfor ikke spørge sin familie om hjælp, i stedet for fremmede på nettet? Det handler jo ikke om at misbruge sin familie 

Ber ikke om hjælp men gode råd?

Jeg har ingenting pga personlige årsager. 

Anmeld Citér

22. december 2020

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Ber ikke om hjælp men gode råd?

Jeg har ingenting pga personlige årsager. 

jeg bor ikke i Danmark så det er svært at hjælpe, men ville lige sende et stort kram. Hvor gamle er dine drenge? Mangler i alt eller har du gaver til dem?

I forhold til mad, alt efter alder, tror jeg risengrød til aftensmad ville gøre ligeså stor lykke. Alternativt gøre noget helt anden og lave picnic i stuen (måske lave et telt med tæpper og stole), måske hjemmelavet pizza eller andet. Det kna gøres relativt billigt eller med hvad i har i skabet. 

Som andre skriver er der også supermarkeder som deler ud d. 23. Diverse hjælpegrupper på nettet. 

Anmeld Citér

22. december 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Hvad med at finde en gave i genbrug hvis de har åbent i morgen? Evt tage noget af dine børns gamle legetøj med, forklare dem situationen og spørge om i kan bytte,?

Håber i får en rigtig dejlig aften uanset den svære situation du står i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.