Anonym skriver:
Ville desuden aldrig misbruge andres tillid eller lave sådan et opslag for sjov 
Det er muligt, men det er der desværre masser af sørgelige grådige tyve der ikke har nogen skrupler ved, indlæggene kommer hvert eneste år, hvorefter godhjertede søde mennesker naivt overfører penge til nogle fjolser der næppe overhovedet har brug for pengene. Det er trist at folks godhed bliver misbrugt, og selvfølgelig især trist at mange så bliver skeptiske overfor de ægte indlæg der kommer ind imellem.
Mht ikke at have noget, som en anden skriver: I skal vel spise resten af måneden uanset?
Et juleaftensmåltid er sådan set ikke specielt dyrt, da ALLE supermarkederne kører med knaldtilbud i disse dage. Flæskesteg koster 7-8 kr per halvkilo, smør 6 kr, fløde 3-4 kr, glaskartofler 4 kr, rødkål 8 kr, risalamande 15 kr, kirsebærsauce 5 kr. Så det billigste sted ville du kunne købe alt ind for ca 75 kr, måske skal du af med 100 kr hvis du kan har adgang til et enkelt sted (går ud fra du hjemme har fx kulør, sukker, krydderier). Herefter vil der være rester til en dag også.
Alt efter alder, så er børn jo ofte ikke særlig krævende - mine egne ville da være lykkelige hvis vi bare skulle have risengrød juleaften. Det kan da snildt gøres til en hyggelig ting - jeg fik det ofte selv som barn, fordi min far ofte arbejdede den aften.
Snakker vi en julefrokost, så kan det da også gøres til en ok pris - man kan jo undlade de mest dyre retter som fx røget laks & rejer. Igen ville der jo være rester til adskillige dage bagefter.
Anmeld
Citér