Føde med mundbind på

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. december 2020

Anonym trådstarter

Skal man føde med mundbind på ? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2020

Nogensmor90

Anonym skriver:

Skal man føde med mundbind på ? 

Det tror jeg bestemt ikke

Anmeld Citér

20. december 2020

MEF

Jeg skal forhåbenlig føde lige om snart! Min jordemoder forklarede at man bliver podet ved ankomst, jordemoder har visir og mundbind på når de er tæt på mig, så slipper jeg for at have mundbind på. Min mand skal have mundbind på i det omfang det giver mening (hvis fx han er inden for en meters afstand af personale). Så nej, den fødende slipper som udgangspunkt for mundbind.

Anmeld Citér

20. december 2020

Tuesmor

Det kommer an på hvor du er tilknyttet. I Odense skal du fx ikke, men i Horsens må du første tage mundbindet af hvis du når at få en negativt svar retur på din coronatest.

Det er sindsygt. Er glad for jeg er tilknyttet Odense.

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym trådstarter

Tuesmor skriver:

Det kommer an på hvor du er tilknyttet. I Odense skal du fx ikke, men i Horsens må du første tage mundbindet af hvis du når at få en negativt svar retur på din coronatest.

Det er sindsygt. Er glad for jeg er tilknyttet Odense.

Jeg er tilknyttet København Hvidovre. 
Jeg har termin om 2 måneder, jeg tror ikke jeg ville kunne klare mundbind på

Anmeld Citér

20. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg er tilknyttet København Hvidovre. 
Jeg har termin om 2 måneder, jeg tror ikke jeg ville kunne klare mundbind på

Ved ikke hvad deres regler er derude, men Tænker ikk de tvinger dig til at bærer mundbind hvis du ikke kan klare det. 
jeg ville ikke selv kunne klare et mundbind under en fødsel. Jeg kunne ikke engang klare at få den der ilt maske på. Den kastede jeg væk fordi de blev ved at prøve at give mig den. 

Anmeld Citér

20. december 2020

Bb2015

Jeg har netop født i Kolding og jeg skulle ikke. Min mand skulle heller ikke, så længe han var på fødestuen. Min jordemoder fra Esbjerg sagde også at det ville være fuldkommen vanvittigt at forlange at en fødende skal have mundbind på, da jeg luftede selv samme bekymring - i stedet har sundhedspersonale på stuen mundbind på og hvis du skulle være smittet eller har symptomer på covid, så har de også sådan en dragt på og er ekstra godt beskyttet. Men du bliver fx heller ikke afvist af hospitalet som fødende med covid, da du har et akut behov for hjælp. I stedet er det dem, der beskytter sig det ekstra  

Håber det hjælper dig lidt  jeg var selv sindssygt nervøs for at måtte efterlade en smittet mand hjemme eller sammen med smittede børn og så være helt alene med folk i rumdragter under fødslen. Det skete heldigvis heller ikke. Men det er en god idé at have en plan B hvis manden skulle være smittet - så du fx kan tage en veninde eller mor med.

Anmeld Citér

20. december 2020

Anonym trådstarter

Bb2015 skriver:

Jeg har netop født i Kolding og jeg skulle ikke. Min mand skulle heller ikke, så længe han var på fødestuen. Min jordemoder fra Esbjerg sagde også at det ville være fuldkommen vanvittigt at forlange at en fødende skal have mundbind på, da jeg luftede selv samme bekymring - i stedet har sundhedspersonale på stuen mundbind på og hvis du skulle være smittet eller har symptomer på covid, så har de også sådan en dragt på og er ekstra godt beskyttet. Men du bliver fx heller ikke afvist af hospitalet som fødende med covid, da du har et akut behov for hjælp. I stedet er det dem, der beskytter sig det ekstra  

Håber det hjælper dig lidt  jeg var selv sindssygt nervøs for at måtte efterlade en smittet mand hjemme eller sammen med smittede børn og så være helt alene med folk i rumdragter under fødslen. Det skete heldigvis heller ikke. Men det er en god idé at have en plan B hvis manden skulle være smittet - så du fx kan tage en veninde eller mor med.

Tusind tak for svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.