Anonym skriver:
Okay, det lyder underligt, men det gør han. Vores to sønner på 5 og 8 har fået en masse Lego af deres fætter og det er de selvfølgelig glade for. Men den der er gladest for det er min mand. Det er simpelthen så irriterende. Han sidder konstant med snuden i legoet og lader mig om alt det andet. Vi har også en lille en på 8 måneder og sådan en lille størrelse skal jo nærmest mandsopdækkes, når han ikke sover, især nu hvor Legoet spreder sig ud over det hele.
Men han går hele tiden i gang med at bygge noget og så bliver han bare helt opslugt - børnene løber videre (hen til mig) og han bliver bare siddende længe - og de må ikke røre ved det, han bygger.
Det er da dejligt, at han gider lege med dem, men spørgsmålet er jo så, om det er det, han gør. Hver gang vi skal et eller andet, skal jeg sige det til ham 2 eller 3 gange, før han kan løsrive sig. Jeg skal tage initiativ til alt, hvad der ellers skal gøres - både husligt og af aktiviteter fx en skovtur.
Det har stået sådan på i et par måneder nu og jeg er ved at få grå hår... Det er altså børnenes Lego. Han må sgu da købe sit eget og så lege med det, når de sover.
Jeg har sagt, at det er fint, han leger med dem, men at det er irriterende, at han gør det SÅ meget - men han synes selv bare, at det er fint. Han er bare lykkelig, fordi han har savnet sin barndoms Lego.
Jeg kan godt nok være eksperte i jeres sag,men tænker at det skal I jo selv finde ud af.
Har sagt til ham,at det irriterer dig, at du har brug for hjælp-aktiv hjælp???
Vi kan alle have vores egne interesser, ting som vi kan godt lide at fordybe os med og det må vi godt.
Måske er din mand lidt træt af det hele. Ved ikke om det er såden man må sige og sige det højt......
Tal med ham og "væk" han fra den verden,hvor han finder ro og fred. Måske det er hsns måde at beskytte sig selv,for man har jo travlt med 3 børn. Men igen-tal med ham!
Vi har 4 børn og mindste er 6 uger gammel og jeg kender det godt,hvordan det er-at være træt og man vil gemme sig med niget,som man kan godt lide......og være bare sig selv.
Knus