Jeg er ikke vegetar. Til gengæld passer jeg børn, og synes godt det kan være noget frustrerende, hvis man bliver påduttet at lave flere forskellig slags mad pga folks forskellige spisevaner. Jeg synes, det er helt fair, hvis man kan give en lægelig begrundelse ved f.eks. laktoseintoleeance el.lign. Men ellers kan det altså godt være lidt op ad bakke. Det samme gør sig gældende, hvis der skal deles ud i klassen og så må vingummierne ikke være med gelatine osv. Med mindre, der er noget, man virkelig ikke kan tåle, så er det fair, men ellers synes jeg, at folks forskellige spisevaner bestemmer for meget over andre. Og det er fuldstændig underordnet, hvad årsagen er (undtaget allergi mm). Hvis jeg blev inviteret hjem til en vegetar, så ville jeg spise, hvad der blev serveret, ligesom hvis det var vegansk eller halalslagtet.
Desuden synes jeg da godt, at man kan lave noget vegetarisk, hvis der kommer en vegetar på besøg og man havde overskud, men hvis alle de andre spiser kød, så ville jeg ikke nødvendigvis stå og lave vegetarisk til alle. Og én person skulle ikke bestemme, hvad hele selskabet skulle spise. Hvis jeg som kødspisende, kom hjem til vegetarer, ville jeg heller ikke forvente, at de lavede kød til mig. Det er mere det, at jeg synes det er blevet så besværligt med alle de forskellige spisevaner, hvis folk ligefrem forventer, at man laver noget særligt til dem. Og ellers er det ikke noget, jeg blander mig i 
Anmeld
Citér