Jeg kan ikke mere

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

451 visninger
2 svar
0 synes godt om
13. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg er så fyldt op, og jeg har lyst til at gå min vej og ikke komme tilbage. 

Jeg har en dreng på 8 år, der formentlig har ADHD. PPR er tilknyttet og han skal snart henvises til udredning. Skolen har siden start gjort alt for at ramme ham ind specialpædagogisk, det samme har vi hjemme, men hans trivsel går mere og mere nedad i skolen i en grad, hvor de har anbefalet os at aflaste ham gennem kortere skoledage og fridage.

Weekend har været forfærdelig. Han er virkelig letantændelig, og vi forsøger virkelig alt vi kan med at have en klar struktur, anerkendende tilgang, tydelige rammer og grænser og forebyggelse, men det hjælper ikke lige nu. Det betyder, at fx dagen i dag har jeg brugt mange af mine timer på simpelthen at blive råbt og skreget af. Jeg har forsøgt at nedregulere ham uden held, jeg har så sat den grænse, at så er det ok han er vred, men råben og skrigen må blive på værelset, og så kan vi snakke, når han er klar. Men det respekterer han ikke, han følger efter mig, skriger af sine lungers fulde kraft, bliver provokerende "hvis ikke du svarer lige nu, siger jeg til min lærer du er ligeglad med mig", men svar nytter ikke. Jeg sætter en tydelig grænse, jeg siger, at jeg ikke har mere at sige, at vi kan tale, når han er faldet til ro. Men han kan ikke regulere sig selv ned, og jeg kan heller ikke. Så jeg er blevet råbt af, råbt af, råbt af.

Oven i det har min datter på 11 gud hjælpe mig også råbt og skreget af mig, fordi hun skulle tømme opvaskemaskine. Kaldt mig alverdens grimme gloser. Jeg har sagt meget klart og tydeligt fra og sagt, at jeg ikke vil acceptere den opførsel. Jeg har også, da der er kommet ro på, og hun har kunne tage mine ord ind, forklaret både hende og hendes bror, at det faktisk påvirker mig at blive behandlet på den måde. Mor bliver ked. Men de glemmer det, det øjeblik de er vrede igen.

Jeg kan ikke mere. Jeg har brugt HELE min dag på enten at være skydeskive for deres raseri og råben, eller på at skulle være fredsmægler mellem deres skænderier. Jeg kan ikke holde til det mere. 

Hvis i spørger, hvor er far? Det er bonusfar, og han har i mellemtiden taget sig af den lille, så han ikke skulle fanges i det. Endvidere fordi han er bonusfar, eskalerer det bare konflikterne, når han involverer sig.

Jeg ved, de har samme udfordringer hjemme hos far. 

Jeg vil ikke mere, jeg er så opslidt, det er forfærdeligt at bruge så mange timer af sin dag på konflikter. Jeg er kun et menneske.. Imens jeg sidder og skriver det her, kan jeg høre min søn igen begynder at hidse sig og op og råbe, fordi hans søster ikke vil have, at han er på hendes værelse... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2020

KommendeMor88

Profilbillede for KommendeMor88

Det lyder helt forfærdeligt hårdt, det du står i. Og samtidig lyder det som om, du virkelig finder mange nye kræfter hele tiden på at være en god mor for dine børn. Hvor er du sej, at du bevarer roen!

Er det muligt at få aflastning fra bedsteforældre og så måske bedre og hjælp ved kommunen? Måske kan de være med til at finde en løsning med aflastning, f.eks. aflastningsfamilie?

Jeg håber, i finder ud af noget, så du ikke knækker for det lyder sørme som er hårdt sted at være

Anmeld Citér

13. december 2020

EKAB

Profilbillede for EKAB

Du skal ringe til din socialrådgiver på kommunen i morgen, så hjælper hun jer herfra. I kan få koblet en specialpædagogisk konsulent på, så du kan få støtte og vejledning. Det er guld værd!

kæmpe krammer! Det er SÅ hårdt, jeg ved det. 

du gør alt det rigtige!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.