Nyt forhold - julegave eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.074 visninger
9 svar
9 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. december 2020

Anonym trådstarter

I piger herinde er altså så god en kilde til forskellige perspektiver, så måske I kan hjælpe mig med et af hverdagens små dilemmaer

Jeg har for lidt over en måned siden mødt den mest fantastiske mand! Jeg er helt skudt i ham og han virker til at have det på samme måde. Så langt så godt. Nu er jeg kommet til at tænke på om jeg skal give ham en lille julegave eller om det er for meget, når vi ikke har kendt hinanden i længere tid. Det skal lige siges vi har set hinanden meget og sover sammen hver gang.

Jeg overvejer lidt at give ham en lille kurv med lidt sjove og søde ting i som jeg tror han vil kunne lide. Ikke noget stort eller dyrt - men hvad tænker I? Er det for meget og for tidligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

I piger herinde er altså så god en kilde til forskellige perspektiver, så måske I kan hjælpe mig med et af hverdagens små dilemmaer

Jeg har for lidt over en måned siden mødt den mest fantastiske mand! Jeg er helt skudt i ham og han virker til at have det på samme måde. Så langt så godt. Nu er jeg kommet til at tænke på om jeg skal give ham en lille julegave eller om det er for meget, når vi ikke har kendt hinanden i længere tid. Det skal lige siges vi har set hinanden meget og sover sammen hver gang.

Jeg overvejer lidt at give ham en lille kurv med lidt sjove og søde ting i som jeg tror han vil kunne lide. Ikke noget stort eller dyrt - men hvad tænker I? Er det for meget og for tidligt?

Julegaver handler ikke om hvor længe man har været sammen men om man har midlerne og lysten til at give dem. Så føler du at han skal have en gave så skal du give ham en. Du skal selvfølgelig bare ikke forvente at få noget igen og hvis sur hvis du ikke gør.  

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym trådstarter

AnoMor skriver:

Julegaver handler ikke om hvor længe man har været sammen men om man har midlerne og lysten til at give dem. Så føler du at han skal have en gave så skal du give ham en. Du skal selvfølgelig bare ikke forvente at få noget igen og hvis sur hvis du ikke gør.  

Jeg forventer på ingen måde noget fra ham - vil bare gerne glæde ham og vise at jeg tænker på ham

Tak for svar

Anmeld Citér

8. december 2020

AnoMor

Anonym skriver:

Jeg forventer på ingen måde noget fra ham - vil bare gerne glæde ham og vise at jeg tænker på ham

Tak for svar

Så synes jeg da bare du skal gøre det. Det vil han da sikkert også sætte pris på  

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym

Her får du min hele ærlig mening om at giv gaver om det er til en kærste eller en god ven 

gaver er nogle man skal giv forbi man føler for det ikke fordi man føler sig forpligtet til det og ligeså må man hele ikke giv og forvent og får noget igen og det er tænke bag den gaven der tæller og ikke pris  god jul til dig 

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Spørg ham ærligt  - du vil sætte ham i forlegenhed, hvis du giver og han ikke gør, dette uanset at du føler, at du sagtens kan undvære en gave.

Anmeld Citér

8. december 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Spørg ham ærligt  - du vil sætte ham i forlegenhed, hvis du giver og han ikke gør, dette uanset at du føler, at du sagtens kan undvære en gave.

Fuldstændig enig. Sig til ham at du har tænkt dig at give ham en lille ting og at han ikke skal føle sig forpligtet.

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym

Jeg er enig med de to der skrive at du skal fortælle ham hvad du tænker så i har rene linjer ( hvis man kan sige det på den måde) 

Anmeld Citér

8. december 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres indspark.

På sin vis er jeg enig med jer i, at det er mest fair ikke at ‘tage ham på sengen’. Men på den anden side føler jeg lidt, at jeg ikke rigtig giver ham noget valg, hvis jeg fortæller ham, at jeg har tænkt mig at købe en lille ting til ham. Så vil han da helt sikkert føle sig forpligtet til også at købe noget til mig, også selvom jeg siger, at det behøver han altså ikke. Og det har jeg virkelig ikke brug for at han gør. Slet ikke fordi han føler sig forpligtet til det. Hvis det giver mening?

‘Reglerne’ omkring sådan noget gave-giveri kan være indviklet nogen gange

Anmeld Citér

8. december 2020

1518

Anonym skriver:

Tak for jeres indspark.

På sin vis er jeg enig med jer i, at det er mest fair ikke at ‘tage ham på sengen’. Men på den anden side føler jeg lidt, at jeg ikke rigtig giver ham noget valg, hvis jeg fortæller ham, at jeg har tænkt mig at købe en lille ting til ham. Så vil han da helt sikkert føle sig forpligtet til også at købe noget til mig, også selvom jeg siger, at det behøver han altså ikke. Og det har jeg virkelig ikke brug for at han gør. Slet ikke fordi han føler sig forpligtet til det. Hvis det giver mening?

‘Reglerne’ omkring sådan noget gave-giveri kan være indviklet nogen gange

Bare vær ærlig og sig “Som du nok ved, så er det snart juleaften, og jeg har tænkt på, at jeg gerne vil give dig en lille ting. Er det okay med dig, eller synes du, det er for tidligt?”

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.