Ægløsnings test mere end en gang om dagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

787 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. oktober 2009

Kruse90

Hej piger.

Har lige et spørgsmål. Er det nok at bruge ÆL test om morgen?
Eller skal man helst flere gange om dagen?

Har ikke kunnet finde min endnu. er lige startet på anden omgang af ÆL test.

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2009

dorthemus

Kruse1 skriver:

Hej piger.

Carina

Det er bedst om morgenen da urinen er mest ufortyndet, men du kan sagtens teste to gange dagligt bare du huske ikke at drikke i 4 timer inden.

Jeg testede selv to gange om dagen med 12 timers interval for at være helt sikker på ægløsningstidspunktet.

Pøj pøj

Anmeld

25. oktober 2009

MiniMe

Hej Carina!

Jeg tager eggløsningstest en gang om dagen, og jeg har fundet min eggløsning hver gang siden jeg startede med EL-testerne.

Jeg tester om AFTEN (har læst at det er det bedste tidspunktet), på det samme tidspunktet hver dag, og prøver at huske ikke at tisse i et par timer inden jeg tager testen...

Anmeld

25. oktober 2009

Joanna

I den type ÆL-teste jeg har, står der i vejledningen at man helst IKKE skal bruge morgenurin - da det er så koncentreret, at man kan få en falsk positiv. LH-hormon findes jo i kroppen altid, men øges bare op til ÆL. Der står at det er ligegyldigt, hvornår man ellers tester, men at det helst skal være samme tid på døgnet hver gang. Selv tester jeg i den periode, hvor jeg har formodning om at det kan være - om aftnen før jeg går i seng. 

Anmeld

25. oktober 2009

FrkT

Jeg er en af dem, som ikke kan teste positiv for ÆL ret længe (kan nok kun teste HELT positiv i 1 time eller 2 max). Men er så også stoppet med at teste, fordi jeg nu altid mærker når jeg har ÆL, og den kommer meget regelmæssigt. Men jeg kan altid kun teste positiv om eftermiddagen (som regel ved 14-15 tiden), hvor jeg så har ÆL som regel omkring kl 15-16 stykker.

I starten da jeg prøvede testede jeg også om morgenen, og fik dem aldrig helt positive, det var først da jeg fandt ud af at jeg kunne mærke min ÆL som stærke smerter, og prøvede at teste der om eftermiddagen, og så blev de pludseligt positive.

Anmeld

25. oktober 2009

Trolde_mor

Kruse1 skriver:

Hej piger.

Carina

Hej Carina

I de ÆL-teste jeg har modtaget står der at man under ingen omstændigheder skal tage om morgenen, men der imod mellem kl.10 og kl. 20, at man ikke skal have drukket for meget og at man ikke skal have været på toilettet i to timer

Håber det hjælper dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.