Ændrede din cyklus sig efter fødsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

332 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. december 2020

Anonym trådstarter

Hej - jeg søger andres erfaringer med ændring af cyklus efter graviditet og fødsel.

Jeg fødte mit første barn i juni '19. Havde inden da været gravid to gange; én gang i '13 og én i '18. Begge gange endte i spontan abort. Mellem '13 og '17 var jeg på p-piller . Min cyklus har inden jeg fødte min søn regelmæssig og varede 28-30 dage, med 5 dages blødning. Altid uden smerter, højst lidt spænden fortil ved skambenet.

Efter jeg fødte gik der 13 måneder før jeg fik menstruation igen. I juli i år fik jeg den første menstruation, men denne gang meget smertefuldt med kramper, lændesmerter og enorm træt. Siden juli har hver anden af mine cykli været på 36-37 dage, og hver anden 27 dage. Jeg har teste for ægløsning fra start da vi gerne vil lave en 2'er, men har ikke kunnet fange en positiv æl-test på noget tidspunkt. Og er jo heller ikke blevet gravid selvom vi dyrker masser af sex i de dage der forudsiges som fertile i min cyklus-app, + 4 - 5 dage både før og efter.

Jeg synes ikke det føles normalt, i hvert fald ikke i forhold til hvaf jeg har været vant til... Har andre haft oplevelsen af at cyklus og selve menstruationen har ændret sig markant efter fødsel? Jeg overvejer at gå til lægen, men måske er det fjollet i og med at min cyklus kun har vært tilbage i 5 måneder. 

Jeg ammer stadig min søn på 18 måneder, ca 3 gange om dagen. Ved ikke om det har noget at sige.

Vh

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej - jeg søger andres erfaringer med ændring af cyklus efter graviditet og fødsel.

Jeg fødte mit første barn i juni '19. Havde inden da været gravid to gange; én gang i '13 og én i '18. Begge gange endte i spontan abort. Mellem '13 og '17 var jeg på p-piller . Min cyklus har inden jeg fødte min søn regelmæssig og varede 28-30 dage, med 5 dages blødning. Altid uden smerter, højst lidt spænden fortil ved skambenet.

Efter jeg fødte gik der 13 måneder før jeg fik menstruation igen. I juli i år fik jeg den første menstruation, men denne gang meget smertefuldt med kramper, lændesmerter og enorm træt. Siden juli har hver anden af mine cykli været på 36-37 dage, og hver anden 27 dage. Jeg har teste for ægløsning fra start da vi gerne vil lave en 2'er, men har ikke kunnet fange en positiv æl-test på noget tidspunkt. Og er jo heller ikke blevet gravid selvom vi dyrker masser af sex i de dage der forudsiges som fertile i min cyklus-app, + 4 - 5 dage både før og efter.

Jeg synes ikke det føles normalt, i hvert fald ikke i forhold til hvaf jeg har været vant til... Har andre haft oplevelsen af at cyklus og selve menstruationen har ændret sig markant efter fødsel? Jeg overvejer at gå til lægen, men måske er det fjollet i og med at min cyklus kun har vært tilbage i 5 måneder. 

Jeg ammer stadig min søn på 18 måneder, ca 3 gange om dagen. Ved ikke om det har noget at sige.

Vh

Yep

Min cyklus har godtnok "altid" været uregelmæssig (dvs jeg har været på p-piller siden jeg var ung teenager så havde kun min egen cyklus knap et år før første graviditet)

Men efter 1. Barn blev det helt vildt med 50-60 dages interval (ammede også stadig) tog æl-test dagligt fra CD 7 og de var ofte "næsten positiv" jeg søgte mig frem til at det kunne handle om hormonbalancen og at det kunne hjælpes på vej af hømeopatiske midler. Så tog angus castus comp og ovaria comp (du kan google det og læse om dem) og lynhurtigt ændrede mine æl test sig og jeg fangede 2 postitive (blev gravid i 2 forsøg derefter) min cyklus kortede sig også ned til 40-50 dage

Efter 2. Barn gik der 1,5 år før min cyklus kom igen. Meget voldsom og kraftig, men med præcis 40 dages cyklus. 

Spurgte selv i min terminsgruppe og erfaringen fra folk der havde fået 2-4 børn var at hvert barn havde udløst en "ny" cyklus, som ofte var ustabil i starten men i løbet af et års tid stabiliserede sig

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.