Hvad kan jeg forvente af evt. reaktioner?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.088 visninger
2 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. december 2020

Anonym trådstarter

Jer som gik fra hinanden da jeres barn var omkring de 15 mdr. +/-. Kan I fortælle hvordan deres barn reagerede på skilsmissen positivt såvel som negativt? Hvis der altså overhovedet var nogle reaktioner. Gode råd? Jeg prøver at forberede mig bedst muligt når vi finder et nyt sted at bo. Vi bor stadig sammen med far. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2020

Anonym

Mine børn var 4,5 og 1,5år da vi gik fra hinanden. Den mindste reagerede første gang de var hjemme i fars nye lejlighed ved at blive meget ked. Far håndterede det rigtigt fint og siden har der aldrig været mærkbar afsavn ved skift - og ellers har hun kun haft reaktioner hvis vi var tilstede samtidig og skulle gå hver til sit. Fx ved arrangementer i institutionen. Fordi hun blev ked af at tage afsked naturligvis. 

Vi kører 7/7 og har altid gjort det, og får udelukkende ros for at vores børn på ingen måde "føles" som skilsmissebørn. Jeg tror man kommer langt med selv at være rolig omkring det hele. Og, de små tilpasser sig lynhurtigt. Den store har hos os været lidt mere mærket af det i starten og reagerede typisk ved sengetid. 

Anmeld Citér

4. december 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mine børn var 4,5 og 1,5år da vi gik fra hinanden. Den mindste reagerede første gang de var hjemme i fars nye lejlighed ved at blive meget ked. Far håndterede det rigtigt fint og siden har der aldrig været mærkbar afsavn ved skift - og ellers har hun kun haft reaktioner hvis vi var tilstede samtidig og skulle gå hver til sit. Fx ved arrangementer i institutionen. Fordi hun blev ked af at tage afsked naturligvis. 

Vi kører 7/7 og har altid gjort det, og får udelukkende ros for at vores børn på ingen måde "føles" som skilsmissebørn. Jeg tror man kommer langt med selv at være rolig omkring det hele. Og, de små tilpasser sig lynhurtigt. Den store har hos os været lidt mere mærket af det i starten og reagerede typisk ved sengetid. 

Ja her vil det så hedder mors nye lejlighed i stedet. Jeg er sikker på at det nok skal gå fint, men synes alligevel at det er meget rart at være forberedt. Vi kommer ikke til at køre 7/7. Vores datter er meget knyttet til mig, og vil på nuværende tidspunkt slet ikke kunne undvære mig mere end 1 dags tid. Men vi er begge åbne for en 7/7 ordning på sigt, når vores datter er stor nok til at forstå hvad der sker og hvis det kan fungere for hende. Vi må se tiden an 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.