I tvivl om hvor jeg skal bosætte mig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.077 visninger
4 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. december 2020

Anonym trådstarter

Jeg skal finde en ny bolig til mit barn (som går i Dagpleje), og jeg. Da jeg er uden job og far er rimelig mobil ift. bil, står det mig egentlig lidt frit for hvor jeg vil bosætte mig henne i byen. At bo tæt på hendes Dagpleje ville da klart være at foretrække, men vi snakker flere års ventetid herude på boliger  

Heldigvis skal hun ikke gå i Dagpleje mere end 1.5 års tid endnu. Ville man blive træt af og skulle bruge ekstra tid på transport til og fra Dagpleje, eller hvad tænker I? Det er jo bare en periode, men aaaaner selvfølgelig ikke hvor jeg får et job henne  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2020

FruStolpe

Anonym skriver:

Jeg skal finde en ny bolig til mit barn (som går i Dagpleje), og jeg. Da jeg er uden job og far er rimelig mobil ift. bil, står det mig egentlig lidt frit for hvor jeg vil bosætte mig henne i byen. At bo tæt på hendes Dagpleje ville da klart være at foretrække, men vi snakker flere års ventetid herude på boliger  

Heldigvis skal hun ikke gå i Dagpleje mere end 1.5 års tid endnu. Ville man blive træt af og skulle bruge ekstra tid på transport til og fra Dagpleje, eller hvad tænker I? Det er jo bare en periode, men aaaaner selvfølgelig ikke hvor jeg får et job henne  

Det kommer jo an på hvad "meget tid" er for dig. 

Jeg ville gå efter at bosætte mig i nærheden af den kommende skole. Der skal hun gå i rigtig mange år, og så vil det være en stor frihed i at hun -når hun bliver er ældre selv kan gå eller cykle. 

Dagpleje og børnehave er en begrænset tid derimod 

Anmeld Citér

3. december 2020

Anonym trådstarter

FruStolpe skriver:

Det kommer jo an på hvad "meget tid" er for dig. 

Jeg ville gå efter at bosætte mig i nærheden af den kommende skole. Der skal hun gå i rigtig mange år, og så vil det være en stor frihed i at hun -når hun bliver er ældre selv kan gå eller cykle. 

Dagpleje og børnehave er en begrænset tid derimod 

Rigtig god pointe  Men skole.. Pyyyh så langt er vi slet ikke kommet endnu 

Anmeld Citér

4. december 2020

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Hvis du skulle flytte hende fra Dp. Så skal du måske vælg et sted hvor vuggestue og børnehave er samme sted. 

Jeg er enig i rådet om tæt på skolen 

Anmeld Citér

4. december 2020

Anonym trådstarter

libramarie12 skriver:

Hvis du skulle flytte hende fra Dp. Så skal du måske vælg et sted hvor vuggestue og børnehave er samme sted. 

Jeg er enig i rådet om tæt på skolen 

Jeg vil hellere have længere transport til Dagpleje, end at flytte hende derfra 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.