Blive på lejekontrakten, eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.947 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg fraflytter vores lejemål, hvor vi begge står på lejekontrakten. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal bede udlejer om at slette mig fra lejekontrakten (hvis dette kan lade sig gøre), eller hvordan..? Det indbetalte depositum er mine penge, og er godt klar over at de ikke bliver udbetalt før min eks også flytter engang  Jeg fraflytter, da jeg ikke får råd til at sidde i huset som enlig mor uden arbejde.

Nogen med erfaringer? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2020

serinasmor

Jeg mener faktisk at du SKAL skrives af lejekontrakten. som i: Du må ikke stå på lejekontrakten 2 steder på 1 gang fordi du jo ikke bor 2 steder.

Din eks skal så betale depositum (hvad I nu finder rimeligt - halvdelen kan du jo også komme langt med) til dig - og så er du ude af det "bånd"

Anmeld Citér

30. november 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Jeg mener faktisk at du SKAL skrives af lejekontrakten. som i: Du må ikke stå på lejekontrakten 2 steder på 1 gang fordi du jo ikke bor 2 steder.

Din eks skal så betale depositum (hvad I nu finder rimeligt - halvdelen kan du jo også komme langt med) til dig - og så er du ude af det "bånd"

Men i og med at han ikke kan hive depositummet ud før han selv fraflytter, har han ikke råd til at give mig halvdelen når jeg flytter. Eller det var måske ikke det du mente? 

Anmeld Citér

30. november 2020

Kir

Ved faktisk ikke om du må stå på flere lejekontrakter  Problemet med fortsat at stå på kontrakten er, at du rent juridisk hæfter for husleje hvis din eks af en eller anden grund ikke betaler.

Jeg ville nok lave et dokument hvor der står hvad din eks skylder dig og så få ham til at skrive under. Så er du sikret beløbet når han engang fraflytter... 

Anmeld Citér

1. december 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Men i og med at han ikke kan hive depositummet ud før han selv fraflytter, har han ikke råd til at give mig halvdelen når jeg flytter. Eller det var måske ikke det du mente? 

jeg kan godt forstå dilemmaet - men reelt er det jo ikke dit problem... 

Det er det til gengæld, hvis han smadrer lejligheden og du så derved heller ikke får dine penge

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

jeg kan godt forstå dilemmaet - men reelt er det jo ikke dit problem... 

Det er det til gengæld, hvis han smadrer lejligheden og du så derved heller ikke får dine penge

Du har fuldstændig ret. Men jeg føler alligevel et hvis medansvar da vi er bundet i huset i 1 år før lejemålet kan fraflyttes. Så jeg “tvinger” ham egentlig til at blive boende hvis du forstår. Han vil sidde rimelig stramt i det, men det kan løbe rundt. Så han har ikke råd til at give mig halvdelen af despositummet. Som er på 60.000 kr (det er penge vi har lånt af min mor), og altså penge hun skal have tilbage når lejemålet ophøre eller via en afdragsordning. Men derfor kan jeg vel sagtens blive fjernet fra lejekontrakten alligevel 

Anmeld Citér

1. december 2020

serinasmor

Anonym skriver:

Du har fuldstændig ret. Men jeg føler alligevel et hvis medansvar da vi er bundet i huset i 1 år før lejemålet kan fraflyttes. Så jeg “tvinger” ham egentlig til at blive boende hvis du forstår. Han vil sidde rimelig stramt i det, men det kan løbe rundt. Så han har ikke råd til at give mig halvdelen af despositummet. Som er på 60.000 kr (det er penge vi har lånt af min mor), og altså penge hun skal have tilbage når lejemålet ophøre eller via en afdragsordning. Men derfor kan jeg vel sagtens blive fjernet fra lejekontrakten alligevel 

Men det er vel heller ikke givet, at han så flytter fra det hus om et år? 

Det kommer meget an på om du stoler på ham, nok til at tro på at du nogensinde ser de penge igen. Der kan ske mange ting på et år... fx nye kærester og endda børn i andre forhold...

Som minimum ville jeg kræve at I laver en kontrakt på at han skylder de 30.000 i depositum til dig og med din mor at han skal afdrage 30.000  til hende.

Desuden er det jo heller ikke sikkert at I får de 60.000 ud, selvom det hedder et depositum. 

Anmeld Citér

1. december 2020

Sprit25

Hør udlejer om I kan komme fri før? Hvis han finder en, der vil overtage? 

Anmeld Citér

1. december 2020

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

Men det er vel heller ikke givet, at han så flytter fra det hus om et år? 

Det kommer meget an på om du stoler på ham, nok til at tro på at du nogensinde ser de penge igen. Der kan ske mange ting på et år... fx nye kærester og endda børn i andre forhold...

Som minimum ville jeg kræve at I laver en kontrakt på at han skylder de 30.000 i depositum til dig og med din mor at han skal afdrage 30.000  til hende.

Desuden er det jo heller ikke sikkert at I får de 60.000 ud, selvom det hedder et depositum. 

Nej, det har du fuldstændig ret i. Måske vi skulle have et papir på en afdragsordning 

Anmeld Citér

1. december 2020

Naha

Anonym skriver:

Står i begge på lejekontrakten, eller er det kun den ene af jer ? 

Hvis i begge står der kan du ikke blive fraskrevet

Det er dog vigtigt du gør klart for udlejer du er fraflyttet adressen, efter 3 måneder kan udlejer ikke længere opkræve noget af dig og ej heller kan du opkræve depositum da du efter 3 måneder ikke længere er juridisk bundet, trods du står på kontrakten. 

Det var i hvertfald hvad min advokat sagde da jeg fraflyttede fælles lejemål i 2015 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.