Pædagogisk assistent? Nogle der kender den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

612 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der skal til for at komme ind på uddannelsen. Kan man kun komme ind på uddannelsen hvis man har relevant erfaring inden for de sidste par år? (Og er over 25) 

Har en anden uddannelse og er egentlig kommet ind på pædagog studiet næste år, men SU’en frygter jeg desværre bliver en kæmpe hæmsko, så tænkte jeg kunne søde ind på PAU i stedet, men det virker nærmest mere omstændigt at komme ind på end pædagog..... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2020

Sprit25

Tag pædagog. Du kan få su og su lån. Også et job ved siden af

PAU er ikke ligeså godt som pædagog og har hørt det er sygt svært at få job

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Jeg kan ikke helt gennemskue hvad der skal til for at komme ind på uddannelsen. Kan man kun komme ind på uddannelsen hvis man har relevant erfaring inden for de sidste par år? (Og er over 25) 

Har en anden uddannelse og er egentlig kommet ind på pædagog studiet næste år, men SU’en frygter jeg desværre bliver en kæmpe hæmsko, så tænkte jeg kunne søde ind på PAU i stedet, men det virker nærmest mere omstændigt at komme ind på end pædagog..... 

Jeg går på et hold hvor den yngste er 17 og den ældste er 51. 

Jeg kunne ikke komme ind på pædagog, men kunne godt komme ind på PAU. man er på SU ind til man starter på hovedforløbet(som man skal søge ind på, inden grundforløbet stopper.. skal jeg i hvert fald.. ) 

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Sprit25 skriver:

tror det kommer an på hvor du bor, for hos os, har de vist ikke haft nogen der ikke har fået job... 
og der kommer man på elevløn efter SU. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

tror det kommer an på hvor du bor, for hos os, har de vist ikke haft nogen der ikke har fået job... 
og der kommer man på elevløn efter SU. 

Men skal man på grundforløbet? Synes jeg læste det kun var hvis man kom direkte fra folkeskolen? 

Anmeld Citér

26. november 2020

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Jeg går på et hold hvor den yngste er 17 og den ældste er 51. 

Jeg kunne ikke komme ind på pædagog, men kunne godt komme ind på PAU. man er på SU ind til man starter på hovedforløbet(som man skal søge ind på, inden grundforløbet stopper.. skal jeg i hvert fald.. ) 

Dvs der er også SU der? Ja så er det jo næsten godt det samme. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Ville også klart helst pædagog. Kan godt lide at gå i skole og lære noget. Men for pokker, den SU 

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Men skal man på grundforløbet? Synes jeg læste det kun var hvis man kom direkte fra folkeskolen? 

som sagt vi er mellem 17 og 51, flere har arbejdet ude i mange år, men der er to. G1 og G2. G1 er efter folkeskole, G2 er ikke. 

Anmeld Citér

26. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Anonym skriver:

Dvs der er også SU der? Ja så er det jo næsten godt det samme. 

kun på grundforløbet som er 5 måneder, hvis du bliver accepteret til hovedforløbet, kommer du på elev løn. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Fortvivlet

Profilbillede for Fortvivlet

Hvis du kan komme ind på pædagogen , kan du også komme ind på pædagogisk assistent .

Jeg har begge uddannelser, pædagogisk assistent er klart den mest lærerige og givende. Men umuligt at få job, derfor tog jeg pædagogen efterfølgende og fik job med det samme

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.