Når jeg bliver svigermor vil jeg...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

703 visninger
3 svar
14 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2020

Anonym trådstarter

Acceptere min søns valg af kone. Jeg vil byde hende velkommen i familien og hjælpe hende.

Forinden da vil jeg opdrage alle mine børn til at opføre sig ordentligt. Jeg vil sørge for at de alle føler sig elsket og at de får talt deres indbyrdes stridigheder ud, så de kan vokse op og blive hinandens bedste venner.

Når så jeg får børnebørn, vil jeg ikke sætte spørgsmålstegn ved min svigerdatters måde at gøre tingene på og jeg vil ikke kritisere mine børnebørns udseende, når de ligner min svigerdatter. Jeg vil heller ikke konstant kommentere negativt på al det, jeg ikke forstår/ikke bryder mig om. Jeg vil heller ikke forsøge at sætte mine andre børn op imod hende, hvis jeg føler mig urimeligt behandlet eller ikke synes, at hendes invitation til f.eks en fødselsdag passer mig. Og jeg vil slet ikke være jaloux på min svigerdatters forældre og konkurrere med dem, men glæde mig over, at de også elsker mine børnebørn.

Jeg vil bruge så meget tid sammen med mine børnebørn som muligt og ikke gøre urimelig forskel på dem. Jeg vil lade dem vide, at de altid kan komme til mig og jeg vil forkæle dem og elske dem helt op til solen. Mine børnebørn skal aldrig føle sig til overs eller græde over at være bange for at miste deres forældre, fordi der ikke er andre, der elsker dem. Og jeg vil aldrig lade dem føle, at de er i vejen. 

Tanker efter mere end 40 frustrerende år, først med min egen farmor og derefter min ungers farmor. Måske der er andre,  der kan nikke genkendende til dette? Da jeg har en søn, tænker jeg af og til på dette og i denne juletid, hvor familieproblemerne stormer frem, så er i lige blevet min ventil.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2020

Anonym

Jeps nikker genkendelse til sviger delen. 

Her vil nøgle ordrene bare være.

Nærværende 

Kontaktbar 

Selv tage initiativ til samvær med børnebørn hvis jeg er så heldig at bo tæt på. Ugentlige aftaler 

Disse ord er selvfølgelig en selvfølge lige meget hvor mange børnebørn jeg har både hele og dele. Alle er velkommen.

At være den sidste i en større børne flok der får børnebørn er desværre lidt som om at de blev kørt trætte i børnebørn 7 år før vi begyndte. 

Anmeld Citér

26. november 2020

Miti's mama

26. november 2020

Carina:-)

Og du kan gøre alt det du skriver , og alligevel ende op med en  svigerdatter der ikke ønsker dig i hendes og børnenes liv.

Hvor ligegyldigt hvad du gør , så bliver det drejet og misforstået  

Hvor kun hendes forældre dur - og du kæmper en forgæves kamp for at være en del af dine børnebørn s liv.

Hvor din søn der også elsker sin mor , er ked ad det , men ikke magter kampen  

Sjovt nok så findes der utrolig mange elendige , bedrevidende, ondskabsfulde og egoistiske svigermødre på fædrenes side - men knap så mange på mødrenes side  

Håber du får en skøn rummelig og kærlig svigerdatter- der vil skabe plads til dig og ikke se dit velmenende råd som bedrevidende indblanding. 

Ikke ser dine forsøg på at være en del af din søns voksenliv som frembrusende .

Men bare acceptere at I kommer fra 2 forskellige steder, og at det jo netop var det hun faldt for ved din søn.

Og de findes heldigvis også. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.