Sædprøve 58 mil men kun 13% super mobile

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

643 visninger
5 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. november 2020

Ønskebaby2020

Profilbillede for Ønskebaby2020

Fik en meget nedslående besked idag 

Min mands sædprøve viste 58 mil men ud af dem var der kun 13% super mobile 

Jeg er helt slået ud, men prøver ikke at vise det for meget for synes også det er super synd for min mand. Han synes det lyder helt okay, men det er virkelig skidt ikke? ��

Vi skulle igang med iui men tænker det nok ikke er den vej vi skal gå. Jeg kan bare slet ikke overskue prisen for icsi i det private �� samtidig har vi bare ikke tiden med os da jeg fylder 40 år i det nye år. Kan man gøre noget andet for at styrke mobiliteten.♥️��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2020

Anonym

De 58 mio er det pr ml eller total? 
nu arbejder jeg til dagligt med fertilitet og oprensning af sædprøver til IUI, så hvis du kan skrive lidt mere om sædprøven kan jeg prøve at give min vurdering 

Anmeld Citér

29. november 2020

Ønskebaby2020

Anonym skriver:

De 58 mio er det pr ml eller total? 
nu arbejder jeg til dagligt med fertilitet og oprensning af sædprøver til IUI, så hvis du kan skrive lidt mere om sædprøven kan jeg prøve at give min vurdering 

Tusind tak!

Jeg fandt ud af jeg havde læst forkert på hans svar på sædkvalitet. Vi fik dette svar (vedhæfter billede)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

29. november 2020

Ønskebaby2020

Heldigvis ser det ud til der var noget mere. Men synes det er vildt hvis der er 112 mio pr ml og "kun" 58 mio som er mobile

Men jeg har selvfølgelig ikke så meget forstand på det 

Hvad synes du? 

Anmeld Citér

30. november 2020

Anonym

Heldigvis ser det ud til der var noget mere. Men synes det er vildt hvis der er 112 mio pr ml og "kun" 58 mio som er mobile

Men jeg har selvfølgelig ikke så meget forstand på det 

Hvad synes du? 

Det er selvfølgelig en stor andel ikke motile celler, men så længe de motile er progressive (fremad svømmende) så kan man sagtens lave en god oprensning, og få en god enhed til en IUI behandling ud af den prøve 

vi plejer at dele de ‘levende’ celler op i motile og progressivt motile, da det er de progressivt motile der bedst gør en gravid. 
men hvis man kan inseminere med en mot 20 (20 mio/ml) er det rigtig fint 

Anmeld Citér

30. november 2020

Ønskebaby2020

Anonym skriver:

Det er selvfølgelig en stor andel ikke motile celler, men så længe de motile er progressive (fremad svømmende) så kan man sagtens lave en god oprensning, og få en god enhed til en IUI behandling ud af den prøve 

vi plejer at dele de ‘levende’ celler op i motile og progressivt motile, da det er de progressivt motile der bedst gør en gravid. 
men hvis man kan inseminere med en mot 20 (20 mio/ml) er det rigtig fint 

Det er jeg rigtig glad for at høre  Tusind tak fordi du gad at tage dig tid til et så fint og uddybende svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.