søger hjælp fra andre mælkefri personer :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.129 visninger
6 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2020

Anonym trådstarter

Hej.

jeg er ved at blive udredt for mælkeallergi (ikke laktose ) og plejer og spise smør mit brød er virkelig et smør svin så har det så svært ved at skulle undvære smør men synes jeg reagere på på becel let er den ikke mælkefri? den smager nemlig virkelig godt  

og kender du evt nogle produkter der kan anbefales har prøvet mandelmælk fra naturli den på køl og havremælk på karton vanilje yoghurt fra Alpro   tror måske man er lidt kræsen men måske du havde et alternativ som smager virkelig godt har hørt at pålægchokolade eller mørk chokolade så længe det mørkt så det mælkefri? det mælke proteinet jeg ikke tåler derfor duer laktosefri produkter ikke -- 

Vand, solsikkeolie (21%), hørfrøolie (7%), rapsolie (6%), palmeolie#, modificeret stivelse, salt (1,0%), kaliumchlorid, emulgator (mono- og diglycerider af vegetabilske fedtsyrer, solsikkelecithin), konserveringsmiddel (kaliumsorbat), syre (citronsyre), naturlig aroma, A- og D-vitaminer. Laktosefri.

hav en dejlig dag-

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det meste mørk chokolade er uden mælk. 
smørbar fra naturli er ok. Ved ikke om becel er uden mælk dog. 
prøv evt at lave havredrik selv fx i en stempelkande. Ellers prøv den havredrik fra naturli der står på køl i plastikflaske. 
generelt så prøv dig frem. 

Anmeld Citér

24. november 2020

2017morigen

Vi har smørbar fra naturli da min mand spiser mest muligt lactosefri pga irritabel tyktarm. Den smelter noget før alm smør men smagen er fin. Den findes desuden også som blok, så hvis du vil bage julesmåkager så kan den ersatte smøren.

Og der er tilbud på spir plantedrik i Netto, så der kan du prøve lidt forskelligt så du kan finde den der passer dine smagsløg. Jeg kan selv bedst lide deres soja med calcium. Bare selv husk at ryst den godt inden du hælder op

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

tak for svar men kan en af jer se om becel let indholder mælk i min første besked?har nemlig hørt det kan gemme sig under rigtig mange navne 

Anmeld Citér

24. november 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

tak for svar men kan en af jer se om becel let indholder mælk i min første besked?har nemlig hørt det kan gemme sig under rigtig mange navne 

Nej det indeholder vist ikke mælkeprodukter. 

Anmeld Citér

24. november 2020

Anonym trådstarter

tak for svar 

Anmeld Citér

25. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Den billigste udgave i netto. Med en blomst på har ikke mælk. Bruger den til pandekager. Den smager meget af blomst. Rå men når den kommer i maden gør det ikke så meget 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.