Manglede husleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.042 visninger
6 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2020

Anonym trådstarter

Hej. 

Sagen er den at mit nye arbejde har ikke brugt mit skattekort så får næsten ikke udbetalt noget  her i december. Jeg har tænkt mig at skrive til min udlejer DAB og hører om jeg kan udskyde husleje til 1 januar er der nogle der har erfaringer med om man kan det?? Og hvor hurtigt må de opsige mit lejemål hvis jeg ikke betaler husleje har prøvet at søge på nettet men ikke rigtigt fundet svar jeg kan bruge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Sagen er den at mit nye arbejde har ikke brugt mit skattekort så får næsten ikke udbetalt noget  her i december. Jeg har tænkt mig at skrive til min udlejer DAB og hører om jeg kan udskyde husleje til 1 januar er der nogle der har erfaringer med om man kan det?? Og hvor hurtigt må de opsige mit lejemål hvis jeg ikke betaler husleje har prøvet at søge på nettet men ikke rigtigt fundet svar jeg kan bruge.

Du beder din arbejdsgiver udbetale a conto det, som de kan beregne, at du skal have, og så reguleres det på næste lønseddel, hvis der er en difference. Det kan alle gøre, så ingen undskyldninger der.

Anmeld Citér

21. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Hej. 

Tror det er forskelligt fra boligselskab til boligselskab. 
jeg har prøvet en gang hvor jeg ikk kunne betale. Så jeg ringede til mit boligselskab og fik delt regningen i 2. Det kan man gøre 2 gange. 
der går ihverfald 6 mdr før de kan smide en ud. Man får et par rykkere først også kommer fogedretten. 

Anmeld Citér

21. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Tror det er forskelligt fra boligselskab til boligselskab. 
jeg har prøvet en gang hvor jeg ikk kunne betale. Så jeg ringede til mit boligselskab og fik delt regningen i 2. Det kan man gøre 2 gange. 
der går ihverfald 6 mdr før de kan smide en ud. Man får et par rykkere først også kommer fogedretten. 

Så et sted hcor der står de efter 3 dage kan sende en skrovelse at hvis beløbet ikke er betalt inden 14 dage bliver leje målet opsagt.. Hvor ser du det med 6 måneder?? 

Anmeld Citér

21. november 2020

Carina:-)

Du skal bede din arbejdsgiver om at trække dit skattekort igen  - det kommer så u løbet af 48 timer ( digitalt) 

Har selv prøvet det flere gange ., at systemet trækker 60 procent  ved nogle af vores ansatte . Og man trækker altså bare lønnen tilbage , henter skattekort . Og kører lønnen igen.

Anmeld Citér

21. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Så et sted hcor der står de efter 3 dage kan sende en skrovelse at hvis beløbet ikke er betalt inden 14 dage bliver leje målet opsagt.. Hvor ser du det med 6 måneder?? 

Det ved jeg ikk noget om. De 6 mdr fik jeg at vide da jeg talte med mit boligselskab dengang jeg ikk kunne betale min husleje 

Anmeld Citér

22. november 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker, at de fleste er til at snakke med, hvis du plejer at betale til tiden.

Det er hvert fald meget bedre end at tie omkring det. 

Og så tag fat i din chef eller dem der udbetaler lønnen, og se om de ikke kan køre lønnen igen med skattekortet eller udbetale ca det du skal have - de må kunne se hvad du plejer at få.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.