Hvordan kom I igennem den første tid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.359 visninger
5 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. november 2020

Anonym trådstarter

Beslutningen er taget. Situationen er desværre at vi er nødsaget til at bo under samme tag indtil jeg får en lejlighed. Tror at jeg ville have det nemmere, hvis man kunne sætte en tidsfrist på, men der kan gå uger eller måneder før at jeg finder en lejlighed. Det skal ikke bare være en midlertidig lejlighed, men en lejlighed som jeg kan se min datter og jeg kan bo i i mange år! 

Er der andre herinde som var nødsaget til at bo sammen med deres eks i en periode? Og hvad når I kom ud på den anden side i en ny bolig - hjalp det den første tid?

Jeg synes at det er forbandet hårdt!! Søger egentlig bare at høre fra andre som har været igennem det samme. Det kan måske hjælpe lidt på mit humør.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2020

Carina:-)

Anonym skriver:

Beslutningen er taget. Situationen er desværre at vi er nødsaget til at bo under samme tag indtil jeg får en lejlighed. Tror at jeg ville have det nemmere, hvis man kunne sætte en tidsfrist på, men der kan gå uger eller måneder før at jeg finder en lejlighed. Det skal ikke bare være en midlertidig lejlighed, men en lejlighed som jeg kan se min datter og jeg kan bo i i mange år! 

Er der andre herinde som var nødsaget til at bo sammen med deres eks i en periode? Og hvad når I kom ud på den anden side i en ny bolig - hjalp det den første tid?

Jeg synes at det er forbandet hårdt!! Søger egentlig bare at høre fra andre som har været igennem det samme. Det kan måske hjælpe lidt på mit humør.

Ikke selv . - men en tæt veninde var nødt til at bo i et år med hendes ex før deres hus blev solgt. 

Det var svært i starten- men det styrkede deres forhold som forældre   og gjorde at de skiltes som venner . ,og har det bedste samarbejde  i dag.

Se det som en mulighed for at styrke jeres forældreskab . Og få styr på følelser og få talt om hvordan I som voksne sørger for at jeres datter får en god barndom- med begge forældre i hendes liv.

Anmeld Citér

21. november 2020

Naha

Min sundhedsplejerske sagde Dang at det var jo okay at sørge over ikke længere at kunne give sit barn en kernefamilie 

Det hjalp mig meget. 

Derudover hvad med familie, kna du flytter hjem til dem 

Anmeld Citér

21. november 2020

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Vi "boede" under samme tag i den forstand, at vi havde base der men var der ikke samtidig. Når han var i huset med ungerne, var jeg hos en ven og omvendt.

Da jeg fik min lejlighed og første gang jeg kom hjem og åbnede døren, skete der bare noget indeni mig. Jeg mærkede en ufattelig lettelse. Her gik der et halvt år fra vi gik fra hinanden til at jeg fik en lejlighed. 

Anmeld Citér

22. november 2020

Anonym trådstarter

AnjaZenia skriver:

Vi "boede" under samme tag i den forstand, at vi havde base der men var der ikke samtidig. Når han var i huset med ungerne, var jeg hos en ven og omvendt.

Da jeg fik min lejlighed og første gang jeg kom hjem og åbnede døren, skete der bare noget indeni mig. Jeg mærkede en ufattelig lettelse. Her gik der et halvt år fra vi gik fra hinanden til at jeg fik en lejlighed. 

Dejligt at høre 

Anmeld Citér

22. november 2020

Dorthe1986

Her var det mig der i sin tid sluttede forholdet og min eks, der skulle flytte. Kan ikke huske præcis hvor længe der gik, inden han kunne flytte, men 3-4 måneder. Det var enormt hårdt, især fordi jeg var enormt afklaret og kunne godt håndtere det foran vores sæn, der var 2 år på det tidspunkt. Men hans far kunne slet ikke styre det. Han kunne finde på at sætte sig fortvivlet midt på stuegulvet og græde helt ukontrollabelt og havde svært ved at forstå, at reaktionen jo var okay, men at det altså ikke skulle foregå foran vores søn. Så der var voldsomt mange konflikter på den konto, fordi han holdte på han ikke kunne skjule sine følelser og jeg sagde, at det skulle han heller ikke, men han måtte gå et andet sted hen med dem. Så jeg var voldsomt lettet da han flyttede ud, det gav en helt anden ro og dynamik i vores lille hjem 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.