En slem forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Mit råd her stammer fra min mor der døjer med meget forstoppelse grundet kræft. Men hun plejer at tage nogle svesker og tørrede abrikoser, hælde dem over med kogt vand, og lade det stå natten over. Det ligner noget tørret frugt saft, som hun så går og drikker i løbet af dagen. Det smager fint og hjælper med at holde maven i gang. 

Tak for rådet, det er da værd at notere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2020

Kir

Jeg kan se du skrev at du havde en aftale hos lægen, ellers ville mit første råd være at du hurtigst muligt fik det. 3 uger med forstoppelse er alt for længe, kan godt forstå du har smerter!

Det er super vigtigt du får gået, om det så bare er korte ture, det hjælper nemlig med at få tarmene i gang. Ud over svesker og magnesia er movicol også en mulighed. Men jeg ville ikke tage magnesia eller movovicol uden at have lagt en plan med lægen når du har gået så længe og har så kraftige smerter.

Og så skal du lige være obs på at man sagtens kan have diarré mens man har forstoppelse, fordi noget af afføringen "løber udenom". 

Anmeld Citér

10. november 2020

Barn3

Oddi skriver:

Jeg har I begge mine graviditeter været meget plaget af forstoppelse. Faktisk helt fra 1. Trimester og til slut. Jeg drak hver dag 1 stort glas sveskejuice til morgenmad. Evt et til aftensmad også hvis der ikke har været “hul” i løbet af dagen. Jeg har holdt mig helt fra medicin ( brød mig ikke om tanken nu jeg kunne klare det med sveskejuicen) og kunne faktisk komme min ellers slemme forstoppelse til livs med daglig indtag af sveske juice, så det kan anbefales 

Også mug- svesker til mirhenmad plus sveskejuice. Så hjælp det! Kan heller ikke lide tanken om medicin

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.