SOSU-medhjælper og Corona-test

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. november 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Hej jeg skal i praktik fra tirsdag af som SOSU-medhjælper, og efterfølgende er der forhåbentlig afløser-job.. Chefen sagde, at man får tilbudt Corona-test hver 14. dag som SOSU, hvilke jo er super for dem, som gerne vil.. 

Men nu kommer mit spørgsmål.. Ville I gøre brug af det tilbud hver 14. Dag? Eller kun nogle gange? Eller kun hvis der er symptomer eller lignende? 

Skal lige siges, at jeg også er gravid i uge 8 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Unicorn1 skriver:

Hej jeg skal i praktik fra tirsdag af som SOSU-medhjælper, og efterfølgende er der forhåbentlig afløser-job.. Chefen sagde, at man får tilbudt Corona-test hver 14. dag som SOSU, hvilke jo er super for dem, som gerne vil.. 

Men nu kommer mit spørgsmål.. Ville I gøre brug af det tilbud hver 14. Dag? Eller kun nogle gange? Eller kun hvis der er symptomer eller lignende? 

Skal lige siges, at jeg også er gravid i uge 8 

Jeg tager den hver gang tesybussen kommer på min skole.. Så ja det ville jeg nok. Og hvis jeg havde symptomer, var jeg ikke mødt på arbejde. Når man arbejder med mennesker, og se gør det på arbejdspladsen, ville jeg gøre det. Om jeg ville gør det hver 14 dage, ved jeg ikke. Men jeg ville gøre det sådan med jævne mellemrum 

Anmeld Citér

5. november 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Hvor jeg arbejder bliver de testet hver 6. uge. Jeg er selv på barsel, så har ikke sat mig ind i belæg for den valgte hyppighed. 
Det kan være at dit område er mere udsat? Eller andet der gør at det vil være nødvendigt. Snak evt med teamlederen, og derefter dine kolleger om hvad de gør. 

Anmeld Citér

6. november 2020

Carina:-)

Hmm - det ville jeg nok ikke ,men jeg er også så kynisk at jeg tænker på hvor meget der koster hver gang en person testes. 

Så i min verden , gør man det kun ved symptomer- og ellers alm hygiejne og værnemidler .

Men tænker en samtale med din leder kan gøre dig klogere på hvorfor de mener det er nødvendigt med en test hver 14 dag. 

Anmeld Citér

6. november 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså lederen sagde, at det bare var et tilbud, da vi jo kommer ud til mange mennesker og er i nærkontakt med dem (skal vaske dem osv.).. 

Det var vist ikke alle, der gjorde brug af det, men hun skal jo tilbyde det, når det er et tilbud.. 

Synes nemlig bare selv, at det er MANGE tests.. Både økonomisk og så hader jeg virkelig den test.. Men omvendt er det jo også fornuftigt, når man er så tæt med gamle og syge.. Så kan virkelig ikke finde ud af, hvad jeg vil vælge.. Men tænker også, at jeg lige snakker med kollegaer om, hvad de gør.. 

Men er bare meget rart lige at vide, hvad andre ville gøre 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.