Bør jeg testes?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2020

Anonym trådstarter

Min yngste har været snottet i nogle dage (grønt snot) og haft en lille smule feber, 38,1, da det var højest. Jeg er selv rigtig snottet nu, men oplever ingen andre symptomer. 

Jeg arbejder med børn, og en kollega mente bestemt, jeg skulle testes. Hvad tænker I?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Min yngste har været snottet i nogle dage (grønt snot) og haft en lille smule feber, 38,1, da det var højest. Jeg er selv rigtig snottet nu, men oplever ingen andre symptomer. 

Jeg arbejder med børn, og en kollega mente bestemt, jeg skulle testes. Hvad tænker I?

Jeg ville ikke blive testet med de symptomer. Ville bare blive hjemme til jeg var rask igen. 

Anmeld Citér

4. november 2020

IenFart

Profilbillede for IenFart

Enig med ovenstående. Det lyder som en solid forkølelse.

Anmeld Citér

4. november 2020

kamikaze

Hvis du logger ind på coronaprover.dk har de (eller har de i hvert fald haft) en liste af hvad de betragter som coronasymptomer. Jeg tror ikke snot alene er på listen, men hvad end der står ville jeg bare følge. Ingen grund til at lave flere regler 

Anmeld Citér

4. november 2020

Anonym trådstarter

kamikaze skriver:

Hvis du logger ind på coronaprover.dk har de (eller har de i hvert fald haft) en liste af hvad de betragter som coronasymptomer. Jeg tror ikke snot alene er på listen, men hvad end der står ville jeg bare følge. Ingen grund til at lave flere regler 

Mærkeligt, det kan jeg slet ikke finde derinde 

Anmeld Citér

4. november 2020

Soonmom

Tænker ikke der er grundlag for en test eller for at blive hjemme hvis du kun er snottet. Får du feber, ville jeg være mere i tvivl

Anmeld Citér

5. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg ville ikke blive testet, når eneste symptom er snot, og det er heller ikke inden for retningslinierne at blive testet på det grundlag. Jeg oplever også til daglig, at der er stor forskel på, hvornår folk mener, at man skal testes, så jeg kigger på anbefalingerne.

Vi har f.eks. en sikkerhedsrepræsentant på arbejdet, der mener, at jeg ikke må komme på arbejde igen, før jeg har en negativ test, fordi min datters veninde har været i kontakt med en, der efterfølgende er testet positiv. Selvfølgelig skal hele vores familie testes, hvis det viser sig, at veninden er smittet, men så længe det kun er venindens onkel, mener jeg ikke, at der er grundlag for, at vi skal testes. Vores direktør er heldigvis enig med mig (og myndighederne). Jeg har dog allerede booket tid til test, så vi har en reservation, hvis hun viser sig at være positiv, da der er op til 5 dages ventetid på at få en test i vores område. Så kan den afbstilles, hvis der ikke er grundlag for, at vi skal testes.

Anmeld Citér

5. november 2020

kamikaze

Anonym skriver:

Mærkeligt, det kan jeg slet ikke finde derinde 

Hvis du prøver at bestille tid til en test, spørger de hvorfor, og som en del af svar uligheden "coronasymptomer" beskriver de hvad symptomerne består i".

Anmeld Citér

5. november 2020

Girafmor

https://www.sst.dk/da/corona/Hvis-du-har-symptomer_-er-syg-eller-smittet/Hvis-du-bliver-syg

Link til symptomer fra SST. Kan ikke se snot - hverken gult eller grønt på listen

Anmeld Citér

6. november 2020

M4U

Nu har jeg et barn med Corona herhjemme... Han har højest haft 39 der var to dag. De andre dage var det 38,3 nogle dage 37. Det skal siges de 39 var med tre dages mellemrum. Han har masser gul snot og hoster... Ikke tør hoste. Så jeg ville teste. ����‍♀️ For de symptomer passer jo ikke på corona. Han har fået det fra en pædagog i vuggestuen.. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.