Hjælp- modregning i børnebidrag fra far

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. november 2020

Anonym trådstarter

Jeg er skilt, og mine børns far har ikke betalt børnebidraget de sidste par måneder. Nu er det gået igennem, at jeg får pengene direkte fra udbetaling DK, og at deres far nu får gæld til kommunen, hvis han ikke betaler dem. Mine penge skal jeg nok få, om han betaler dem eller ej. DEJLIGT, da pengene virkelig er nogle, vi godt kunne bruge, og nu er det endelig efter mange måneder blevet færdigbehandlet.

Men i brevet står der, udover beløbet, han skylder mig, og som jeg får inden længe, at hvis man skylder i børnepasning, så kan de tage noget derfra. Det er jeg klar over når det kommer til børne-ungeydelse. Men dette er børnebidrag fra far. Ved I, hvor stor en %-del de må tage? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2020

Anonym

Jeg er skilt, og mine børns far har ikke betalt børnebidraget de sidste par måneder. Nu er det gået igennem, at jeg får pengene direkte fra udbetaling DK, og at deres far nu får gæld til kommunen, hvis han ikke betaler dem. Mine penge skal jeg nok få, om han betaler dem eller ej. DEJLIGT, da pengene virkelig er nogle, vi godt kunne bruge, og nu er det endelig efter mange måneder blevet færdigbehandlet.

Men i brevet står der, udover beløbet, han skylder mig, og som jeg får inden længe, at hvis man skylder i børnepasning, så kan de tage noget derfra. Det er jeg klar over når det kommer til børne-ungeydelse. Men dette er børnebidrag fra far. Ved I, hvor stor en %-del de må tage? 

De plejer sig at hedde, at de må tage, det du skylder. 

Så hvis du ikke har betalt børnenes institution og dermed skylder 5000kr - jamen så kan de bare undlade at udbetale pengene svarende til det. Sådan er det, når det er det offentlige, der lægger ud for far Det er ikke fars penge - det er statens. Nu sørger de bare for at opkræve dem hos ham. 

Man skal huske, at staten og kommunerne (og deres forvaltninger osv) har forskellige kasser de tager fra rent økonomisk. Så de penge har intet med din eksmand at gøre mere. Netop fordi han oparbejder gæld og du ALTID får pengene, så er det nu staten der har overtaget fars forpligtigelser. Så nu er far i et økonomisk forhold med dem. Dermed har din eksmandspenge teknisk set intet at gøre med din udbetaling mere Staten kan bare opkræve far, fordi han er forsøger og de lægger ud for ham. Der løber i øvrigt renter på. Så det er dyrt for ham.

Så det er det samme med børnepengene. De udbetaler bare ikke X-antal måneder. Så hvis du får 1500 om måneden i børnepenge og du skylder 5000, så får du ikke penge ca 3,5 måned  

Anmeld Citér

4. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

De må selvfølgelig tage det hele, hvis du skylder dem penge  

Anmeld Citér

4. november 2020

Anonym trådstarter

Mente der var en % men ok. Tak  

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

De må slet ikke modregne i børnebidrag fra faren af. 

Så gør de det, ville jeg bestemt klage, og bede dem bevise de har lovhjemmel til dette. 

De må trække i familieydelsen, intet andet. 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

De må slet ikke modregne i børnebidrag fra faren af. 

Så gør de det, ville jeg bestemt klage, og bede dem bevise de har lovhjemmel til dette. 

De må trække i familieydelsen, intet andet. 

Også når det er udbetaling Danmark der udbetaler og reelt set ikke far? 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

Anonym skriver:

Også når det er udbetaling Danmark der udbetaler og reelt set ikke far? 

Ja også selv om UD betaler for ham. 

Anmeld Citér

5. november 2020

Anonym

De må ikke trække i børnebidrag fra far . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.