Hvad tjener du som socialrådgiver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2020

Carina:-)

Janey skriver:

Mit gæt er, at den høje løn skyldes, at hun ikke er offentlig ansat. Man tjener noget mere ved at arbejde i en fagbevægelse end som socialrådgiver i det offentlige system. En af mine veninder er socialrådgiver og leder inden for det offentlige, og hun tjener ikke engang så meget efter 10 år.

Der må være noget mere i det , for en veninde arbejder som socialrådgiver ved 3F og det er 20.000 mere end hun siger hun tjener .

Men der  kan selvfølgelig være forskellige overenskomster - men vildt der er sådan en forskel. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2020

nille

Profilbillede for nille
Christina1987 skriver:

Hvor mange års erfaring har du? Hvad er du glad for i dit job, og hvordan er du kommet op på så høj en løn?  

Jeg har 15 års erfaring som uddannet. Jeg elsker diversiteten i arbejdet, som indebærer meget mere end det jeg først har beskrevet. Jeg er særligt glad for det politiske arbejde, at være med til at finde den retning man skal gå, hvad der skal være i fokus, i forhold til medlemmernes ønsker og så elsker jeg medlemskontakten. Så der er rigtig meget jeg elsker ved mit arbejde.

jeg er iøvrigt ansat 35,5 time pr uge, men arbejder ofte meget mere end det, men det generer mig slet ikke.

Lønnen har jeg forhandlet mig frem til. Jeg får 15 procent i pension oveni lønnen.

Før jeg blev ansat i mit nuværende arbejde, har jeg arbejdet i kommuner, en anden fagforening og en patientforening. 
jeg har kunne lide alle mine jobs, men har helt sikkert fundet min rette hylde.

egentligt er det meste af mit arbejde ikke socialrådgiver arbejde, men lidt af det er. Jeg læser iøvrigt jura ved siden af,  Blandt andet fordi jura fylder en del i mit arbejde.

Anmeld Citér

4. november 2020

nille

Profilbillede for nille
Carina:-) skriver: