Retter til fryseren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.510 visninger
7 svar
2 synes godt om
3. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Har I nogle gode forslag til aftensmad man kan lave et lager af til fryseren til de dage hvor overskuddet til at lave aftensmad ikke er så stort?

Vi diskuterede herhjemme at det kunne være rart med et sådan lager hvis vi nu f.eks. skulle blive ramt af corona eller bare har en dag uden overskud. Corona kom lige tæt på da en af vores datters bedste venner har haft besøg af et familiemedlem i weekenden der i dag er testet positiv. Hvis personen har smittet min datters ven er der en risiko for at min datter er blevet smittet og at hun så smitter os andre og så skal dagene jo stadig fungere med mad på bordet 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2020

2017morigen

Lasagne i kæmpe portioner. Så er der aftensmad på dagen og resten fryses ned til dårligere tider.

Kødsovs til pasta. Det kan bare varmes op og køre pasta til

Kødboller, det er dog lidt mere krævende da man så kan bruge dem til boller i karry, i selleri eller til en pasta sovs.

Millionbøf, det kan spises med ris til og så er det også nemt

Anmeld Citér

3. november 2020

1518

Lasagne

Chili con carne

Frikadeller

Kylling i karry

Kødsauce (til pasta)

Mørbradgryde

Pølsehorn

Pizzasnegle

Forskellige supper

Anmeld Citér

3. november 2020

De3Guldklumper

Pizza

suppe(r)

frikadeller

karbonader

kødboller

karrysovs

tomatsovs

kødsovs/bolognese

koteletter i fad

hakkebøffer med bløde løg og sovs

lasagne i forskellige varianter

osso buco

mørbrad i fad

pølsehorn

pizzasnegle

pandekager

Anmeld Citér

3. november 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Pakker i det i fryseposer eller bøtter i fryseren? Bøtter er selvfølgelig nemmest at stable, men det er begrænset, hvor mange vi har af dem.

Anmeld Citér

3. november 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Vi lavede retter til fryseren så vi havde til ca 17 dage efter fødslen af vores nr 2. 
Vi havde flere bla:

Lasagne

bolognese

kødboller til enten boller i karry eller tomatsovs

suppe, kartoffel og ville ønske vi også havde græskarsuppe, men det var ikke sæson 

frikadeller delt op i 5 x 3 i en pose(havde sat de der klips mellem) så var der til fx frokost eller aftensmad til flere dage.

Vi havde også en rest af forloren hare

vi havde også bagt boller, banankage og rabarbermuffins

desuden kan et lager af pasta, ris andre tørvarer eller dåser(fx hk tomat) i køkkenskabet anbefales. Eller fx kartoffelmos i brev hvis man kan lide det. 
Samt rugbrød og pålæg i fryseren er en god ting.
Så kan der hurtigt trylles lidt mad frem. 

Anmeld Citér

3. november 2020

Babyklar87

Profilbillede for Babyklar87

Vi lavede retter til fryseren engang jeg skulle være alene i en længere periode. 

Jeg kan se du allerede har fået mange gode forslag, så kommer med nogle jeg ikke lige er stødt på endnu. 

Tærter var jeg glad for at have, det kunne børnene også lide. 

Jeg lavede pizzabunde, som jeg forbagte med tomatsovs, så var det nemt at tage op, komme fyld på og i ovnen. 

Brunsviger lavede jeg også og frøs med rå dej og remonce - mega lækkert lige at kunne bage en søndag morgen. 

Oksekødboller til tomatsovs, paprikasovs, couscoussalat, tzatziki eller hvad jeg lige fandt på. 

Mousakka - mega nemt i en foliebakke. 

Jeg frøs det meste, det der kunne være der, i kondibøtter. De er dejlige nemme at stable, nemme at tage lidt op(fx kødboller/frikadeller) og så låg på igen og sætte labels på med indhold og dato. 

Anmeld Citér

3. november 2020

Lje

Janey skriver:

Pakker i det i fryseposer eller bøtter i fryseren? Bøtter er selvfølgelig nemmest at stable, men det er begrænset, hvor mange vi har af dem.

Vi har kun en mindre fryser under køleskabet. Jeg fryser fladt i IKEAs madposer. Så kan jeg stable ret meget på den måde. Og det tør op igen på få minutter i en vask med varm vand.

Så jeg prioriteter karrysovs med grønt, kødsauce, linsesauce, chili con/sin carne, kogte bønner, suppe, kødboller af forskellige slags mv. Så er det nemt at lægge sammen til fx lasagne, lave hummus. Altså lige lave det færdigt. 

Vh.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.