Når en person testes positiv for corona....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
10 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Når et barn eller en voksen testes positiv for corona.. Kontakter myndighederne så skolen, børnehave mm? Jeg er klar over det er et kæmpe arbejde der kræver mange ressourcer, men er alligevel lidt usikker på om det er sådan det er. 
Er der nogen det ved det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

Sprit25

1. Styrelsen for patientsikkerhed kontakter dig

2. Du fortæller om kontakter 

3. De kontakter dem

4. Du kan evt gøre det selv

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

På mit arbejde kontaktede en familie selv skolen. Skolen satte beredskab igang, og hjemsendte osv. Først 6-8 timer efter blev skolen kontaktet af styrelsen for patientsikkerhed med henblik på opsporing. Det var jo allerede gjort på det tidspunkt fordi familien selv havde kontaktet.

Jeg ville give skole og andre institutioner besked, fordi man ikke kan være sikker på hvor hurtigt det ellers sker, og man derfor risikerer at flere bliver smittet.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar. Det er mere for at være helt sikker. Min ældste går i klasse med to der åbenbart synes corona er noget opreklameret lort rent ud sagt. De giver udtryk for at vis de testes positive så er det ikke nødvendigt at fortælle til skole mm. Hvilket jeg er dybt uenig i. Så ville bare høre. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

Anonym skriver:

Tak for jeres svar. Det er mere for at være helt sikker. Min ældste går i klasse med to der åbenbart synes corona er noget opreklameret lort rent ud sagt. De giver udtryk for at vis de testes positive så er det ikke nødvendigt at fortælle til skole mm. Hvilket jeg er dybt uenig i. Så ville bare høre. 

Flot, tænk hvis deres bedsteforældre blev smittet.

Ja, i det tilfælde at de så blev smittet ville skolen blive kontaktet af styrelsen for patientsikkerhed.

Så du skal nok få det at vide hvis det er.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Abracadabra

Anonym skriver:

Ja, i det tilfælde at de så blev smittet ville skolen blive kontaktet af styrelsen for patientsikkerhed.

Dem, der ikke tror på corona, lader sig nok ikke undersøge for corona... 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

De3Guldklumper

Som jeg har forstået det fra min tætte veninde som er testet positiv og som vi nu er i nærkontakt med og dermed gået i isolation. Ingen får noget at vide hvis man ikke selv ringer rundt eller siger ja tak til hjælp fra opsporingsenheden. 

så nej skolen får det ikke automatisk at vide

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jeg glad for at vide. Alt andet er simpelthen uansvarligt. 

Anmeld Citér

27. oktober 2020

Anonym trådstarter

De3Guldklumper skriver:

Som jeg har forstået det fra min tætte veninde som er testet positiv og som vi nu er i nærkontakt med og dermed gået i isolation. Ingen får noget at vide hvis man ikke selv ringer rundt eller siger ja tak til hjælp fra opsporingsenheden. 

så nej skolen får det ikke automatisk at vide

Ej? Mener du det findes der et sted hvor jeg kan læse om det evt ?

Anmeld Citér

27. oktober 2020

De3Guldklumper

Anonym skriver:

Ej? Mener du det findes der et sted hvor jeg kan læse om det evt ?

Det hele står på SST - til dig der er smittet med covid-19. 

man kan vælge selv at kontakte sine nærkontakten og hvis man så har med en familie at gøre som du beskriver - så kan de jo bare lade være. Opsporingsenheden ved jo ikke hvem de skal kontakte hvis ikke du som smittet oplyser dem. Så nej ingen får automatisk besked. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.