Fødselsdag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad skal jeg lave?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.738 visninger
6 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2020

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Jeg har en dejlig mand der bliver 39 på torsdag...

så nu får I lov herinde til at bestemme hvad jeg skal lave :D

der skal laves en kage og der skal laves noget mad :D

så vælg en kage og en ret som I synes ville være bedst :)

Måske lidt info om valgene:

Fodboldkage- han snakker stadig om den fantastiske fødselsdag hos hans mormor som barn hvor hun havde dekoreret en bradepande chokoladekage som fodboldbane med vingummibamser som mændene..

Drømmekage- Han elsker min drømmekage og siger at den smager næsten ligeså godt som den hans mormor lavede en gang i mellem..

Lagkage- han synes mine lagkager er flotte og de smager godt, også selvom han ikke helt forstår at jeg gider bruge så lang tid på noget der bare skal spises...

Flæskesteg- Han ELSKER en god flæskesteg med sprøde svær, brune kartofler og lun rødkål.. jeg jagter gerne byen rundt for at finde en god steg til ham ;)

Stegt flæsk- Han elsker at få stegt flæsk med rigtig flødepersillesovs og jeg er faktisk ved at blive rimelig god til at ramme sovsen helt rigtigt..

Lasagne- han elsker lasagne, det er nemt at lave og nemt at spise og jeg laver altid så der er til 2 dage :)

Håber der er mange der vil stemme uanset om I også smider en kommentar om hvorfor netop det valg :D

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2020

serinasmor

Wampires skriver:

Fodboldkage- han snakker stadig om den fantastiske fødselsdag hos hans mormor som barn hvor hun havde dekoreret en bradepande chokoladekage som fodboldbane med vingummibamser som mændene..

Drømmekage- Han elsker min drømmekage og siger at den smager næsten ligeså godt som den hans mormor lavede en gang i mellem..

Lagkage- han synes mine lagkager er flotte og de smager godt, også selvom han ikke helt forstår at jeg gider bruge så lang tid på noget der bare skal spises...

Flæskesteg- Han ELSKER en god flæskesteg med sprøde svær, brune kartofler og lun rødkål.. jeg jagter gerne byen rundt for at finde en god steg til ham ;)

Stegt flæsk- Han elsker at få stegt flæsk med rigtig flødepersillesovs og jeg er faktisk ved at blive rimelig god til at ramme sovsen helt rigtigt..

Lasagne- han elsker lasagne, det er nemt at lave og nemt at spise og jeg laver altid så der er til 2 dage :)

Håber der er mange der vil stemme uanset om I også smider en kommentar om hvorfor netop det valg :D

jeg ville ikke vælge chokoladekagen med fodboldbane - der er en lille risiko for at det minde han har bliver forsmået ... og det var vel datidens dreng som ønskede sig en fodboldbane

Umiddelbart ikke en lagkage, hvis han ikke kan se ideen

det efterlader drømmekage som helt sikkert også er god og måske kan blive endnu mere festlig med noget pynt

og flæskesteg eller stegt flæsk .. 

men hvorfor lader du ikke ham bestemme hvad han vil have på sin fødselsdag

Anmeld Citér

26. oktober 2020

AnoMor

Wampires skriver:

Jeg har svaret fodboldkage og flæskesteg. Det har jeg udfra måden du skriver de forskellige ting på. Lyder som om at det egentlig er det du selv hælder mest til. De er skrevet med mest passion. 

tillykke med manden 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

asphodel

AnoMor skriver:

Jeg har svaret fodboldkage og flæskesteg. Det har jeg udfra måden du skriver de forskellige ting på. Lyder som om at det egentlig er det du selv hælder mest til. De er skrevet med mest passion. 

tillykke med manden 

Jeg er enig. Du skriver at han ELSKER flæskesteg - så synes jeg allerede du selv har valgt hovedretten. 

Jeg ville også vælge fodboldkagen, for min mand ville sætte stor pris på og blive meget overrasket, hvis jeg lavede en kage, som han stadig gik og havde nostalgiske drømme om.  Drømmekage får din mand jo så tit, og lagkage har han ikke så mange følelser knyttet til.

Og du behøver ikke at spørge ham hvad han gerne vil have - at lave mad til ham er jo en del af gaven fra dig, og så er det da kun dejligt at blive overrasket. 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Wampires

serinasmor skriver:

jeg ville ikke vælge chokoladekagen med fodboldbane - der er en lille risiko for at det minde han har bliver forsmået ... og det var vel datidens dreng som ønskede sig en fodboldbane

Umiddelbart ikke en lagkage, hvis han ikke kan se ideen

det efterlader drømmekage som helt sikkert også er god og måske kan blive endnu mere festlig med noget pynt

og flæskesteg eller stegt flæsk .. 

men hvorfor lader du ikke ham bestemme hvad han vil have på sin fødselsdag

Fordi hans respons når jeg spørger hvad han gerne vil have er:

"må jeg få noget mad?"

Han går ikke rigtig op i fødselsdag da det nogen gange tricker de dårlige minder fra barndommen :)

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Tommelise

Jeg har valgt fodboldkagen og flæskestegen.

Flæskesteg er jo ikke lige noget, man laver til hverdag, så jeg synes, det er oplagt til en fødselsdag. Især når din mand er så glad for den ret.

Og så synes jeg bare, det er så sødt og nostalgisk at lave en fødselsdagskage, der minder om hans barndom og hans mormor. Drømmekage og lagkage kan man altid få. 

Til lykke med ham.

Anmeld Citér

28. oktober 2020

Wampires

Min plan var at følge resultatet af det, men desværre har min butik ikke fået steg hjem. Så det bliver stegt flæsk med persillesovs og kartofler til i stedet for. 

Og så valgte manden og vores bedste ven at de gerne vil fejres sammen, så kagen bliver drømmekage. 

Tusind tak for jeres input. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.