At bryde selvisolation...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

782 visninger
9 svar
31 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Godaften,

Skal være lige af med lidt luft...

Min søns årgang er hjemsendt da en er testet positivt for corona, ikke i min søns klasse, men årgangen. De skal alle sammen testes første gang i dag og 2 gang på tirsdag, da de iflg smitteopsporingen er nære kontakter. De må tidligst komme i skole på torsdag.

Her til aften ser jeg så at en af drengene fra min søns klasse har brudt sin selvisolation, dette kan jeg se på billede på FB hvor han er ude og dyrke indendørs holdsport.

Jeg vælger, da jeg sidder i bestyrelsen i denne forening hvor knægten er medlem, at ringe til drengens træner, som slet ikke var orienteret af forældrene. Træneren vil selvfølgelig kontakte drengene forældre.

Jeg hader at sladre, men denne gang kunne jeg bare ikke gøre andet. Bare dog de forældre ville tage ansvar, for pokker da!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2020

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mom skriver:

Godaften,

Min søns årgang er hjemsendt da en er testet positivt for corona, ikke i min søns klasse, men årgangen. De skal alle sammen testes første gang i dag og 2 gang på tirsdag, da de iflg smitteopsporingen er nære kontakter. De må tidligst komme i skole på torsdag.

Her til aften ser jeg så at en af drengene fra min søns klasse har brudt sin selvisolation, dette kan jeg se på billede på FB hvor han er ude og dyrke indendørs holdsport.

Jeg vælger, da jeg sidder i bestyrelsen i denne forening hvor knægten er medlem, at ringe til drengens træner, som slet ikke var orienteret af forældrene. Træneren vil selvfølgelig kontakte drengene forældre.

Jeg hader at sladre, men denne gang kunne jeg bare ikke gøre andet. Bare dog de forældre ville tage ansvar, for pokker da!

Jeg er træt af folk der ikke tager ansvar. Folk der bevæger sig ud/eller ikke giver besked hvis de har fået en positiv test tilbage. Sååå Træt af det.

Godt at du sagde noget.. Det er sku dårligt at de bare lader ham tage afsted. 

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Godaften,

Er det ikke bare af forsigtighedsprincip, at de alle er sendt hjem? Hvis du læser pjecen fra Sunhedsstyrelsen, er man ikke nær kontakt, bare fordi man går i skole sammen. 

Nære kontakter er:

• Du bor sammen med en smittet person

• Du har haft direkte fysisk kontakt (f.eks. ved kram) med en smittet person 

• Du har haft ubeskyttet og direkte kontakt til sekreter fra en smittet person (f.eks. er blevet hostet på eller har berørt brugt lommetørklæde m.v.)

• Du har haft tæt “ansigt-til-ansigt” kontakt inden for 1 meter i mere end 15 minutter til en smittet person (f.eks. samtale med personen)

• Du er sundhedspersonale, som har deltaget i plejen af en patient med COVID-19, og som ikke har benyttet værnemidler på de foreskrevne måder. 

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Test/SST-informerer-Naer-kontakt-090720.ashx?la=da&hash=2FA54E7E3536D820A53ABE17B7A48B2E6462B2C6

Bare fordi de går i skole sammen, er det ikke sikkert, at de har haft nær fysisk kontakt. Er man ikke omattet af ovenstående, er der ikke krav om selvisolation.

Vi har for nyligt haft en positiv i skolen og en i børnehaven, og her er der ikke engang sendt nogen hjem, da de to positive havde været væk fra skole/børnehave i 5 dage op til den positive test, og det var efter samråd med myndighederne, så en positiv test betyder ikke nødvendigvis krav om selvisolation.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom

Er det ikke bare af forsigtighedsprincip, at de alle er sendt hjem? Hvis du læser pjecen fra Sunhedsstyrelsen, er man ikke nær kontakt, bare fordi man går i skole sammen. 

Nære kontakter er:

• Du bor sammen med en smittet person

• Du har haft direkte fysisk kontakt (f.eks. ved kram) med en smittet person 

• Du har haft ubeskyttet og direkte kontakt til sekreter fra en smittet person (f.eks. er blevet hostet på eller har berørt brugt lommetørklæde m.v.)

• Du har haft tæt “ansigt-til-ansigt” kontakt inden for 1 meter i mere end 15 minutter til en smittet person (f.eks. samtale med personen)

• Du er sundhedspersonale, som har deltaget i plejen af en patient med COVID-19, og som ikke har benyttet værnemidler på de foreskrevne måder. 

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Test/SST-informerer-Naer-kontakt-090720.ashx?la=da&hash=2FA54E7E3536D820A53ABE17B7A48B2E6462B2C6

Bare fordi de går i skole sammen, er det ikke sikkert, at de har haft nær fysisk kontakt. Er man ikke omattet af ovenstående, er der ikke krav om selvisolation.

Vi har for nyligt haft en positiv i skolen og en i børnehaven, og her er der ikke engang sendt nogen hjem, da de to positive havde været væk fra skole/børnehave i 5 dage op til den positive test, og det var efter samråd med myndighederne, så en positiv test betyder ikke nødvendigvis krav om selvisolation.

Børnene er blevet sendt hjem af SST og bedt om at blive testet inden de må komme i skole igen.

Så forsigthedsprincip eller ej, så skal de opføre sig som værende nære kontakter

Her har den smittet være i skole alle dage.

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Janey

Profilbillede for Janey
Mom skriver:

Børnene er blevet sendt hjem af SST og bedt om at blive testet inden de må komme i skole igen.

Så forsigthedsprincip eller ej, så skal de opføre sig som værende nære kontakter

Her har den smittet være i skole alle dage.

Hvis det er SST, der har sendt dem hjem, så må de gennem smitteopsporing have konstateret, at alle børnene er nære kontakter.

Hvis man læser pjecen med retningslinierne for skoler mv., er der klare retningslinier for, hvordan man skal opføre sig som nær kontakt og som ikke-nær kontakt. 

Som udgangspunkt er det kun egen klasse, der automatisk anses som værende nær kontakt, når man ikke har kunnet holde 1 meters afstand, men har de idræt eller andre fag sammen, vil personkredsen selvfølgelig blive udvidet.

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Tilfælde-af-covid-19-i-skole,-dagtilbud-mm/Information-om-COVID-19-til-dagtilbud_-skoler-mm.ashx?la=da&hash=394193D07134C748916F362EABA2F9DF1FF1D337

Anmeld Citér

25. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
Janey skriver:

Hvis det er SST, der har sendt dem hjem, så må de gennem smitteopsporing have konstateret, at alle børnene er nære kontakter.

Hvis man læser pjecen med retningslinierne for skoler mv., er der klare retningslinier for, hvordan man skal opføre sig som nær kontakt og som ikke-nær kontakt. 

Som udgangspunkt er det kun egen klasse, der automatisk anses som værende nær kontakt, når man ikke har kunnet holde 1 meters afstand, men har de idræt eller andre fag sammen, vil personkredsen selvfølgelig blive udvidet.

https://www.sst.dk/-/media/Udgivelser/2020/Corona/Tilfælde-af-covid-19-i-skole,-dagtilbud-mm/Information-om-COVID-19-til-dagtilbud_-skoler-mm.ashx?la=da&hash=394193D07134C748916F362EABA2F9DF1FF1D337

De er netop alle sendt hjem af SST og anses alle som værende nær kontakt, og derfor er det for dårligt at selv isolationen brydes.  

Anmeld Citér

25. oktober 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvornår har i/overgangen/forældrene fået besked på, at barnet sku testes?

Tænker bare om det evt ka tænkes, at de ik har modtaget samme besked?

Hvis de ik har fået besked, er de self lovlolig undskyldt. 

Hvis de har fået besked, er det bare mega, dårlig stil, at sende drengen afsted. Vh Stine 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Mom

Profilbillede for Mom
StineW79 skriver:

Hvornår har i/overgangen/forældrene fået besked på, at barnet sku testes?

Tænker bare om det evt ka tænkes, at de ik har modtaget samme besked?

Hvis de ik har fået besked, er de self lovlolig undskyldt. 

Hvis de har fået besked, er det bare mega, dårlig stil, at sende drengen afsted. Vh Stine 

Vi fik alle den samme besked lørdag morgen, både via AULA og FB.

Han brød isolationen søndag formiddag/eftermiddag.

I virkeligheden er det jo mest hans forældre jeg er harm over.

Anmeld Citér

26. oktober 2020

StineW79

Profilbillede for StineW79
Mom skriver:

Vi fik alle den samme besked lørdag morgen, både via AULA og FB.

Han brød isolationen søndag formiddag/eftermiddag.

I virkeligheden er det jo mest hans forældre jeg er harm over.

Ja det ka jeg virklig godt forstå! Vh Stine 

Anmeld Citér

26. oktober 2020

Anonym

Jeg synes at det er godt du tager hensyn og tager coronasituationen alvorligt, da der er mange, der ikke gør. Synes du gjorde det rigtige, selvom du var nødt til at "sladre" . Hellere safe than sorry. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.