Min første MMF kage

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

706 visninger
4 svar
0 synes godt om
24. oktober 2009

MaleneGærup

-pyha hvor jeg syntes det var svært. Må virkelig tage hatten af for alle jer der bare laver de flotteste kager....

Jeg har nu lavet min første mmf kage. Jeg havde bestemt at jeg skulle lave en til min kærestes 30 års fødselsdag, og har fundet ud af nu, at jeg måske lige skulle have øvet mig først. Det var egentlig meningen jeg ville have lavet den som en overraskelse til ham, men det endte med at han hjalp- vi kom næsten op og skændes om hvem der skulle hvad, for vi syntes begge at det var spændende.

Syntes min mmf var meget svær at arbejde med. Først tror jeg der var for lidt flormelis i, for det klisterede helt vild og så tror jeg der kom for meget i for så ville det næsten ikke hænge sammen.

Vi havde også vild mange probæemer med at lave "græs" for mmf'en blev så stiv at vi ikke kunne klemme det ud af hvidløgs presseren.....

Gode råd modtages gerne, for jeg skal da sikkert prøve igen, måske mangler jeg bare rutinen...

Vh Malene

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2009

mariamiss6

Ud fra hvad du fortæller, så tror jeg bare det handler om at bruge mindre flormelis end du gjorde

Jeg er begyndt at lade min MMF være rimeligt fedtet, ikke så den klistrer vildt, men bre sådan fedtet, for så synes jeg den er mere elastisk, og derved lettere at arbejde med. Er der for meget flormelis i, så krakelerer den let, allerede når man ruller den ud.

Men jeg synes da kagen er helt fin, der ser ikke umiddelbart ud til at være alt for store bommerter og huller eller noget som helst...

Anmeld

25. oktober 2009

Bondepigen

Når MMF'en er blevet lidt hård i det af at ligge, så kan man lige give den et par sek. i mikroen alt efter hvor stort et stykke det er, så er det nemt at arbejde med igen. Ellers varm den i hånden og ælt til den bliver blød igen....

Det er da en rigtig fin kage, du har fået lavet.

Anmeld

25. oktober 2009

Betina88

Ej , hvor er den flot ..

Anmeld

25. oktober 2009

82Miraklet

Jeg har aldrig oplevet at min MMF bliver tør som sådan, ja det kan krakelere, men så er det bare at ælte ælte ælte  så bliver det super godt at arbejde med bagefter....

Hvis MMF´en klistre er det ikke til at rulle ud, syntes jeg ikke !!

Men ja helt sikkert øvelse gør mester.... Men syntes da at dit/jeres resultat er blevet supper godt !!!

knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.