Gravid og corona

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

408 visninger
3 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2020

Anonym trådstarter

Hej  

jeg er gravid i uge 5,  og nu er der opstået corona på min arbejdesplads. 
min arbejdeplads ved ikke jeg er gravid, 

hvordan ville i forholde jer til det ? 

har nogen af jer viden eller kendskab til gebisset gravide rammes og hvordan det kan påvirke negativt, eller om det overhoved betyder noget. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2020

Chihiroo

Den her gynobs’er gennemgår den nuværende forskning ret godt og letforståeligt:
https://youtu.be/vUzVxU-JPhk

Men overordnet er COVID-19 så ny, at det er for tidligt at kunne udelukke, at det ikke er potentielt skadeligt for fosteret og den gravide. Jeg ville personligt informere leder om det, og se om vi ikke kunne finde en fælles løsning, hvor jeg blev skånet.

Anmeld Citér

23. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Hej  

jeg er gravid i uge 5,  og nu er der opstået corona på min arbejdesplads. 
min arbejdeplads ved ikke jeg er gravid, 

hvordan ville i forholde jer til det ? 

har nogen af jer viden eller kendskab til gebisset gravide rammes og hvordan det kan påvirke negativt, eller om det overhoved betyder noget. 

Nu var jeg blevet gravid før corona udbrød. 
Det jeg har fået af vide er at det var farligst de sidste måneder grundet nedsat lungekapacitet. Altså fordi lungerne er trykket grundet graviditeten.

Så umiddelbart tænker jeg at man er stillet som alle andre, at vi ikke ved hvordan man bliver ramt og hvor alvorligt det bliver. 
Snak med din læge om det. 
I øvrigt skader det ikke at informere din leder om graviditeten. 
Tillykke 

Anmeld Citér

23. oktober 2020

MEF

Jeg synes du skal fortælle det til din leder! Ikke fordi der er noget der tyder på at det er mere farligt for for at få Corona, end for dine ikke gravide kollegaer. Og jeg tror som sådan ikke at du “har ret” til noget Skåne hensyn (men mindre du fx er sygeplejerske - de skal Skånes fra at passe Corona patienter). Men fordi man jo gerne vil være lidt ekstra forsigtig når man er gravid. Og måske din leder har nogle forslag til hvordan der passes lidt ekstra på dig

Tillykke med graviditeten

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.