Det sociale har altid været svært for mig. For det første har jeg ikke det store sociale behov. Men så har jeg også bare svært ved det når jeg kommer tæt på folk.
Jeg er rigtig god til at gøre de der ting man skal. Altså jeg er enormt vellidt blandt folk jeg møder. Folk synes jeg er venlig, omsorgsfuld, lyttende osv. Og det er jeg da også. Men det er også meget sådan stift for mig, hvis det giver mening. Ikke noget andre bemærker. Jeg har svært ved at lade relationer blive mere end platoniske, og føler ofte jeg spiller en rolle eller et skuespil.
Når så jeg møder en, som jeg klikker godt med, og vi bliver mere tætte, så kokser det for mig. Jeg kan slet ikke finde ud af det. Hvor meget kontakt har man med venner. Siger jeg for meget eller det forkerte. Er jeg for påtrængende? For distanceret? For åben? Hvordan vil de tolke det jeg siger dette?
Og så ender det med at gå i smadder, fordi jeg ikke kan agere naturligt ind i det, er for meget oppe i mit hoved. Nu her jeg fået en ny veninde, og hun betyder meget for mig. Men jeg kan slet ikke finde ud af at agere ind i det og er bange for at skræmme hende væk.
Hvordan lærer man hvordan man er venner og hvad der er det passende at gøre? Det er aldrig lykkes mig at fastholde venskab i længere tid. Jeg trækker mig typisk når det bliver for sårbart.
Anmeld
Citér