Hjælp min mand snorker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.968 visninger
8 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2020

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Håber på et par gode råd.. min mand og jeg har været sammen i 4 år og han er nu begyndt at snorke, ikke bare lidt men meget. Jeg begyndte at sove med ørepropper, men vågner alligevel af det også selvom jeg har dynen over ørerne.

Jeg prøver blidt at vende ham, da det tit er hvis han ligger på den ene side eller ryggen.. men nu er han så irriteret over at blive vækket om natten, at han forslår han må sove i et andet rum.

Øv øv det gør ondt for det er jo slet ikke det jeg har lyst til.. elsker at sove sammen med ham (bortset fra snorken) hvad gør I andre med snorkende mænd?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2020

Anonym

Mette Larsen skriver:

Håber på et par gode råd.. min mand og jeg har været sammen i 4 år og han er nu begyndt at snorke, ikke bare lidt men meget. Jeg begyndte at sove med ørepropper, men vågner alligevel af det også selvom jeg har dynen over ørerne.

Jeg prøver blidt at vende ham, da det tit er hvis han ligger på den ene side eller ryggen.. men nu er han så irriteret over at blive vækket om natten, at han forslår han må sove i et andet rum.

Øv øv det gør ondt for det er jo slet ikke det jeg har lyst til.. elsker at sove sammen med ham (bortset fra snorken) hvad gør I andre med snorkende mænd?

Man kan købe sådan en dims til næsen som burde afhjælpe snorken. Om den virker ved jeg ikke. 

snorken har aldrig irriteret mig synderlig meget. Men dater en for tiden som også snorker. Og når det er rigtig slemt så plejer det at virke at nusse ham i nakken eller lige under øret. Så stopper han. 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså hvis det pludselig er opstået, så ville jeg foreslå, at han bliver undersøgt for det ved en øre, næse og halslæge.. 

Og ellers kan det være pga. overvægt, og så hjælper er vægttab.. 

Min mand snorker også pga. overvægt.. Da det var værst, måtte han sove på kontoret, da jeg ellers ikke kunne sove.. Nu kan jeg nogenlunde holde til det med ørepropper.. Det hjalp, at vi fik barn, og jeg var evigt træt og kunne sove fra alt 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Tja, min mand snorker også. Det har han gjort i alle 13 år vi har været sammen. Men min løsning har længe været at jeg har bedt ham om at falde i søvn på en bestemt måde og mens falder jeg gerne også i søvn. Hvis han så allerede snorker, så får han et lille spark med foden, så plejer han at dreje sig væk nok ikke den rette løsning for jer.  
I en periode bad jeg ham om at vente med at sove til jeg sov, men det var lige så meget fordi jeg havde problemer med at finde ro til at falde i søvn. 
Men ja, i stedet for at symptombehandle, så find årsagen. Er det overvægt? Dyspnø? Stress. 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Janet1989

Min kæreste snorker også - men faktisk primært kun hvis han har drukket en øl inden sengetid .. skal siges at han også ryger (ved dog ikke om det har en sammenhæng) 

Få ham undersøgt ved en næse-hals læge hvis det er pludselig opstået 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Bettybom

Min mand snorker ekstremt meget. 
men har altid gjort det. 

Han skal ha fjernet mandler, opereret næsen (noget med, at der ik er plads nok derinde), søvn testes (søvnapnø). 
Han er altid træt pg han forstyrre min søvn = jeg er også træt. Ond cirkel. 

den gamle læge mente ikke der var noget, den anden læge så på ham i 2 sek og kunne ikke forstå, at han kunne trække vejret ! Han er også kronisk forkølet (sjovt her i corona tiden &nbsp

vi/han har prøvet det meste... intet virker, så nu håber vi, at den store tur hjælper! 

Så, jeg vil forslå en tur til lægen, for at blive tjekket at der ikke er opstået noget... 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Anonym

Min mand snorker også og jeg er meget følsom over for lyde. Jeg har en gang prøvet med ørepropper, men de faldt hele tiden ud og jeg synes heller ikke, de holdt lyden helt ude. Prøv en gang at tænke over, hvor meget, det rent faktisk bliver bestemt for os, at vi skal sove sammen (antallet af værelser i et hus, hotelværelse osv.), samtidig med, at jeg tror, der faktisk er mange, der sover ad helvedes til sammen og derfor sover hver for sig. Der er bare ikke særlig mange, der taler om det. Hvis man gjorde, så tror folk straks, at der er noget galt med ens parforhold, fordi man sover hver for sig. Det er så indgroet i stort set os alle, at når man er kærester/mand og kone, så sover man i den samme seng og så kan det selvfølgelig ikke være anderledes... alt andet er dømt til at være mærkeligt eller også er man sart... det er bare tabu... når det så er sagt, så ville jeg gerne kunne sove ved siden af min mand. Det kunne da være hyggeligt og det ville fjerne mange udfordringer. Er der nogle, som har nogle virkelig gode fif til ørepropper, som IKKE falder ud eller andet, som bare virker?

Og selvfølgelig hvis den snorken er opstået pludseligt, så ville jeg nok også foreslå en tur til lægen. Men alle fortjener en god søvn 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min mand snorker også. Han har fået brændt næsen, har prøvet med mundskinne, næsedims, kiropraktor og jeg ved ikke hvad. Intet virker rigtigt. 

vi har tager konsekvensen, så vi sover i hver ende af huset. Jeg er meget følsom overfor lyd, så kan faktisk hører ham alligevel.. også selvom der er lukket dør. 

men han får sin søvn uden jeg vækker ham om natten. Jeg får ro også.

men ville prøve de andre ting af først men det er nu ikke så slemt at sove hver for sig... det giver jo ro til os begge 

Anmeld Citér

17. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min mand snorker også helt vildt! Jeg gider ikke miste søvn og være træt, så vi sover hver for sig. 
til gengæld spicer det sexlivet op synes jeg vi er meget mere kreative mht at få det til at lykkedes! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.