Suk sige farvel til kæledyr??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

961 visninger
8 svar
1 synes godt om
11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Så kommer dagen i morgen, hvor vi skal sige farvel til vores elsket kat og jeg er så total trist og ked. 

Ked af det på mine helt egen egoistiske vejne og knus på mine unger vejne. Han var den første fødselsdagsgave min kæreste gav mig, og ham som altid putter med den ældste i hendes seng og har gjort det, siden hun var 2 1/2 år gammel og kom i Junier seng. Han står klar foran hendes dør, så snart hun børster tænder til nat og han kender alle den mindste hemmeligheder, og sikkert også alle mine og kærestens! 

Vores kat er 17 1/2 år. Har været sund og rask, indtil før sommerferien, hvor han begyndte at "hoste" hvis han spandt meget. Han blev tjekket ved dyrlægen, som mente, at det ik var noget, og at vi sku komme igen, hvis det ændre sig. Hosten gik over.

Over sommerferien, stoppede han med at spurte rundt, men virkede ellers tilpas. 

Så her for 5 uger siden, kunne vi pludselig se, at han havde tabt sig. Dyrlægen tjekkede ham, og kunne mærke at han var dehydreret og at hans ene nyre var mere rund end orval. Mente at det nok var kraft, men kunne samtidig berolige mig med at han ikke led.

Han fik væske og antibiotika og kom med hjem. 

Her har han virket tilpas, men træt. Han er blevet forkælet, med alt hans ynglings mad, nusset og ungerne og ham har "delt deres bedste minder"

Vi har haft masser af tid, til at sige farvel og i morgen er så dagen, hvor han skal have fred. Dyrlægen kommer kl 11.20. Vi har valgt at det blir her hjemme, så han ikke skal stresses over bilture, som han hader, og jeg kan holde ham, mens han sover ind, omgivet af alle os, der elsker ham mest og som han elsker.

Jeg kan næsten ikke overskue hvordan de næste par dage, uger osv vil blive for ungerne, og vores anden gamle kat som er vokset op med ham. Og jeg kommer sådan selv til at savne ham.

En smule "trøst" må være at for Ca 6 uger siden sprang en lille bitte killing ud foran min bil, som jeg nær havde kørt ned, men som nu bor hos os. Det føltes på en måde som om skæbnen, lige havde en finger med i spillet der.

Endelige vil jeg ik noget med mit opslag, andet end at minde folk om, at huske at sætte pris, på de små sjæle som betyder så meget for os og vores unger. 

Gi dem et extra kram, fortæl dem, at I elsker dem og forkæl dem med deres yngling mad/snacks, en extra gåtur og masser af nusning!

Den sorte er colombo, den runde stribet er felis på 17 år og 4 mdre. Den lille røde/hvide bølle er Bette mis på Ca 10-12 uger.

Vis jeres elskede kæledyr og lad os lige sætte lidt extra pris på dem

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2020

Anonym trådstarter

Også gik det jo lige op for mig, at det er sidste gang, jeg skal sige godnat til ham, også tuder jeg bare endnu mere. 

Heldigvis ligger han på sin faste plads og spinder, hos hans mest elskede menneske

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. oktober 2020

Meyer

Profilbillede for Meyer

Ja det er hårdt når man når til at skulle sige farvel.

Håber I få en god afslutning på et langt og godt liv med jeres gamle mis. 

Anmeld Citér

12. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ

Hvordan gik det? Tænker på dig 

Anmeld Citér

12. oktober 2020

Anonym trådstarter

Meyer skriver:

Ja det er hårdt når man når til at skulle sige farvel.

Håber I få en god afslutning på et langt og godt liv med jeres gamle mis. 

Ja det er bare aldrig sjovt, men heldigvis vist også det eneste minus, ved kæledyr

Dyrelægen var super sød og forklarede det på en god måde, for ungerne. Så det var meget udramatisk og fint.

Så nu ligger han i en skotøjskasse, med hans ynglings legetøjsmus og et par blomster, så de 2 andre misser ka snuse til ham, også ska han begraves kl 16.

Anmeld Citér

12. oktober 2020

Anonym trådstarter

CKJ skriver:

Hvordan gik det? Tænker på dig 

Det gik heldigvis rigtig fint og udramatisk. 

Dyrelægen var rigtig sød og dygtig til at forklare ungerne, hva der forgik, så de også ku følge med.

Han sov bare lige så stille ind, mens jeg stod med ham, også har pigerne siddet med ham, og nu ligger han i sin skotøjsæske, med hans ynglings mus. Så de 2 andre misser ka snuse til ham osv. 

Så ska han begraves kl 16, i haven. Også ska vi ha fundet nogen fine sten, til hans gravsted, som ungerne ska male på. 

Og tak for tanker!!! 

Anmeld Citér

12. oktober 2020

CKJ

Profilbillede for CKJ
Anonym skriver:

Det gik heldigvis rigtig fint og udramatisk. 

Dyrelægen var rigtig sød og dygtig til at forklare ungerne, hva der forgik, så de også ku følge med.

Han sov bare lige så stille ind, mens jeg stod med ham, også har pigerne siddet med ham, og nu ligger han i sin skotøjsæske, med hans ynglings mus. Så de 2 andre misser ka snuse til ham osv. 

Så ska han begraves kl 16, i haven. Også ska vi ha fundet nogen fine sten, til hans gravsted, som ungerne ska male på. 

Og tak for tanker!!! 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Janet1989

Åh jeg græder lidt ved dit opslag - jeg sagde selv farvel til en kat for snart tre år siden - han havde fulgt mig i tykt og tyndt, var så trofast, kom når jeg kaldte , men var desværre blevet blind, og havde ikke noget livskvalitet tilbage - alle dage lagde han på min havesofa og hvilede ... han var så trist til sidst , så jeg var nødt til at tage det svære valg - og det gør SÅ ondt at skulle bestemme liv eller død over et andet liv �� 

håber i kommer igennem det, det er bare så svært at sige farvel 

Anmeld Citér

13. oktober 2020

Anonym trådstarter

Janet1989 skriver:

Åh jeg græder lidt ved dit opslag - jeg sagde selv farvel til en kat for snart tre år siden - han havde fulgt mig i tykt og tyndt, var så trofast, kom når jeg kaldte , men var desværre blevet blind, og havde ikke noget livskvalitet tilbage - alle dage lagde han på min havesofa og hvilede ... han var så trist til sidst , så jeg var nødt til at tage det svære valg - og det gør SÅ ondt at skulle bestemme liv eller død over et andet liv �� 

håber i kommer igennem det, det er bare så svært at sige farvel 

Ja det er virklig bare hårdt!

Min første kat blev næsten 20 år, og var virklig ked, da hun sku have fred. Men er helt knust over colombo. Det var klart det rigtig valg, at han fik fred, men puha syntes det har været en hård beslutning at tage. Måske især fordi han jo ikke kun var min, men også vores unger!

Havde nogen frygtelige tanker inden sengetid i går, med at han gik rundt udenfor og miauuede og gerne ville ind, så ku nærmest ikke falde i søvn. Ved jo godt det "bare" er fjollede tanker, men altså��

Også vågnede jeg i morges, fordi jeg lå og græd. Men så pludselig, kom den lille ny killing op, og lage sig ved min hals og begyndte at spinde, også hjalp det lidt. 

Ved jo også godt, at nogen vil syntes jeg er skør, og bare sige, at han jo "bare" var en kat osv osv, men på en måde, bliver de en del af en, og man er van til deres lyde og så mangler man dem pludseligt.

Men ja, det går heldigvis over, og om et par dage, er jeg ok igen. 

Tak for din historie, det er dejligt, at høre fra andre "katte tosser" 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.