Så kommer dagen i morgen, hvor vi skal sige farvel til vores elsket kat og jeg er så total trist og ked.
Ked af det på mine helt egen egoistiske vejne og knus på mine unger vejne. Han var den første fødselsdagsgave min kæreste gav mig, og ham som altid putter med den ældste i hendes seng og har gjort det, siden hun var 2 1/2 år gammel og kom i Junier seng. Han står klar foran hendes dør, så snart hun børster tænder til nat og han kender alle den mindste hemmeligheder, og sikkert også alle mine og kærestens!
Vores kat er 17 1/2 år. Har været sund og rask, indtil før sommerferien, hvor han begyndte at "hoste" hvis han spandt meget. Han blev tjekket ved dyrlægen, som mente, at det ik var noget, og at vi sku komme igen, hvis det ændre sig. Hosten gik over.
Over sommerferien, stoppede han med at spurte rundt, men virkede ellers tilpas.
Så her for 5 uger siden, kunne vi pludselig se, at han havde tabt sig. Dyrlægen tjekkede ham, og kunne mærke at han var dehydreret og at hans ene nyre var mere rund end orval. Mente at det nok var kraft, men kunne samtidig berolige mig med at han ikke led.
Han fik væske og antibiotika og kom med hjem.
Her har han virket tilpas, men træt. Han er blevet forkælet, med alt hans ynglings mad, nusset og ungerne og ham har "delt deres bedste minder"
Vi har haft masser af tid, til at sige farvel og i morgen er så dagen, hvor han skal have fred. Dyrlægen kommer kl 11.20. Vi har valgt at det blir her hjemme, så han ikke skal stresses over bilture, som han hader, og jeg kan holde ham, mens han sover ind, omgivet af alle os, der elsker ham mest og som han elsker.
Jeg kan næsten ikke overskue hvordan de næste par dage, uger osv vil blive for ungerne, og vores anden gamle kat som er vokset op med ham. Og jeg kommer sådan selv til at savne ham.
En smule "trøst" må være at for Ca 6 uger siden sprang en lille bitte killing ud foran min bil, som jeg nær havde kørt ned, men som nu bor hos os. Det føltes på en måde som om skæbnen, lige havde en finger med i spillet der.
Endelige vil jeg ik noget med mit opslag, andet end at minde folk om, at huske at sætte pris, på de små sjæle som betyder så meget for os og vores unger.
Gi dem et extra kram, fortæl dem, at I elsker dem og forkæl dem med deres yngling mad/snacks, en extra gåtur og masser af nusning!
Den sorte er colombo, den runde stribet er felis på 17 år og 4 mdre. Den lille røde/hvide bølle er Bette mis på Ca 10-12 uger.
Vis jeres elskede kæledyr og lad os lige sætte lidt extra pris på dem