Godmorgen baby.dk 
Jeg har i længere tid gået i behandling for en spiseforstyrrelse. Igår havde jeg så hjemmebesøg, hvor de “smider bomben” at de har en stærk mistanke om at jeg har ADHD. De har jo selvfølgelig i længere tid set mig, hørt mig mm. Mange af de ting de fortalte mig igår er noget jeg godt kan genkende fra min hverdag.
Jeg er meget urolig, jeg føler jeg har larm i hovedet og hvis folk omkring mig larmer har jeg ekstremt svært ved at rumme det fordi det i forvejen larmer i mit hovede, jeg har meget svært ved at sove, jeg kan ikke færdiggøre er projekt uden jeg begynder på noget andet samtidigt.
Fx igår skulle jeg ordne noget så simpelt som at hænge vasketøj op. Jeg hængte 5 stykker tøj op og gik i gang med noget andet. Sådan er det med ALT hvad jeg foretager mig. Jeg er dårlig til alt hvad der indebære planlægning, og meget andet. I min barndom har jeg altid haft svært ved at lege med andre børn, jeg har altid følt jeg ikke rigtig passede ind nogle steder. Sådan har jeg det stadigvæk.
Før jeg blev mor, altså for mange mange år siden der tog jeg stoffer. Jeg gjorde det for at dulme uroen i kroppen. For at slappe af. Og det er også noget af det mine behandlere på psyk fortæller styrker deres mistanke.
Et sted håber jeg virkelig ikke det er ADHD jeg har, men omvendt tænk hvis det er det og jeg kan medicineres for det og få der bedre, få ro i hovedet og kroppen.
Jeg er lige knap 32 år gammel.
Andre voksne herinde med ADHD? Er udredningen hård? Hjælper medicinen hurtigt?
Jeg er selvfølgelig lidt nervøs, men faktisk så ønsker jeg bare at få det godt, få ro i hovedet og kroppen.
På forhånd tak
Anmeld
Citér