Nogen der bor i Viborg kommune som kan hjælpe??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

472 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. september 2020

Anonym trådstarter

Hej.

Jeg sidder og nørder lidt i betaling til dagsinstitution i Viborg og kan læse at:

"Hvis en familie har flere børn i kommunens dagpleje/børnehave ydes der 50% søskendetilskud på den billigste samlede udgift for kommunen".

Som jeg læser det så får man altså kun søskendetilskud til et barn?

Er det korrekt forstået? 

Kan læse at i bl.a. Aarhus kommune betaler man for den dyreste plads og de resterende børn betaler man så 50% i institution.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2020

Naha

Anonym skriver:

Hej.

Jeg sidder og nørder lidt i betaling til dagsinstitution i Viborg og kan læse at:

"Hvis en familie har flere børn i kommunens dagpleje/børnehave ydes der 50% søskendetilskud på den billigste samlede udgift for kommunen".

Er det korrekt forstået? 

Kan læse at i bl.a. Aarhus kommune betaler man for den dyreste plads og de resterende børn betaler man så 50% i institution.

Det lyder meget korrekt, at man betaler fuld pris på det bmdyreste barn, mens barn 1-2-3-4... Osv får man 50 % rabat på

Anmeld Citér

28. september 2020

Anonym trådstarter

Naha skriver:

Det lyder meget korrekt, at man betaler fuld pris på det bmdyreste barn, mens barn 1-2-3-4... Osv får man 50 % rabat på

Men synes jo netop at der står at man kun får rabat ved ét barn  

Anmeld Citér

28. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Men synes jo netop at der står at man kun får rabat ved ét barn  

De har nok bare formuleret sig kluntet. Man betaler fuld pris for dyreste plads og halv pris på de efterfølgende. 

Anmeld Citér

29. september 2020

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hej.

Er det korrekt forstået? 

Det får jeg slet ikke ud af teksten. Man tager den billigste samlede udgift - det kunne være for barn 1 og 2, hvis der “kun” er to børn, og barn 1, 2, 3 og 4, hvis der er fire børn - og trækker 50 % fra. Den samlede besparelse vil da være større for familien med fire børn end for familien med to. 
Barn 1 plus barn 2 = udgift på fx 4000 kroner - minus 50 % = 2000 kroner. 
Barn 1 plus barn 2, 3 og 4 = udgift på 8000 kroner - minus 50 % = 4000 kroner. 

Anmeld Citér

29. september 2020

Jixy

Profilbillede for Jixy

Jeg tænker det skal forstås sådan, at der ydes 50% i tilskud på de billigste institutions pladser - til søskende. Oftest er det jo på de ældste børn, men de helgardere sig ved, at sige på den billigste samlede udgift.

Anmeld Citér

29. september 2020

koeapabshicar

Det er dårligt formuleret jeg ringede til dem og spurgte. Og du betaler fuld pris på den dyreste / en af de dyreste pladser (hvis du nu har 2 i bh og en i SFO) og derefter halv pris på resten. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.