Boligkøb trods rki

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

574 visninger
6 svar
19 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. september 2020

Anonym trådstarter

Nogle der ved om man kan købe hus, evt via pantebrev trods rki?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2020

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tænker at det er en ret dårlig ide. Jeg vil anbefale af du/i først arbejder på at komme ud af RKI, og derefter spare op til en udbetaling til hus.

Anmeld Citér

26. september 2020

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Eftersom du vist ikke engang må købe en ny telefon på afbetaling, så kan du vist overhovedet ikke købe et hus - heller ikke via pantebrev.. 

Og som den anden siger, så er det smartest at komme ud af RKI og selv spare op til udbetalingen

Anmeld Citér

26. september 2020

Naha

Anonym skriver:

Det siger sig selv at der er en grund til man ender i RKI, uanset hvad grunden er så sætter det store begrænsninger for dig/jer. 

Du/i skal forvente at blive afvist mht boligkøb

Som andre skriver, arbejd på at komme ud af RKI og få sparet op, det at man kan spare op, betyder rigtig meget for bankerne når man skal købe bolig 

Anmeld Citér

26. september 2020

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg tænker at det er en ret dårlig ide. Jeg vil anbefale af du/i først arbejder på at komme ud af RKI, og derefter spare op til en udbetaling til hus.

Der er ingen udbetaling, og det er huset vi bor i.

Anmeld Citér

26. september 2020

Chihiroo

Enhver fornuftig investor vil ikke tilbyde lån (selv med pant i ejendommen) til personer i RKI som ej heller har udbetaling. Hvis det lykkedes dig at finde én, vil vilkårerne, du skriver under på, højst sandsynligt næppe være særligt favorabel for dig; hvilket er ekstremt skidt, når man i forvejen har rod i økonomien.

Anmeld Citér

26. september 2020

Naha

Chihiroo skriver:

Enhver fornuftig investor vil ikke tilbyde lån (selv med pant i ejendommen) til personer i RKI som ej heller har udbetaling. Hvis det lykkedes dig at finde én, vil vilkårerne, du skriver under på, højst sandsynligt næppe være særligt favorabel for dig; hvilket er ekstremt skidt, når man i forvejen har rod i økonomien.

Lige præcist, hvis i finder nogen som vil låne jer pengene, så vær opmærksom på årlig ÅOP og jeres rente. 

Nu mere risiko der er for låne giver, nu højre rente. Rente. Kan i princippet være så høj at det for ikke vil være muligt at betale gælden, og når man i forvejen er i RKI vil det blive en ond spiral.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.