Pludselig mørkeræd. Normalt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

381 visninger
4 svar
1 synes godt om
21. september 2020

AnoMor

Min dreng på 5 år har altid været god til at falde i søvn på sit eget værelse, kun med en vågelampe tændt. 

men nu efter at han er kommet hjem efter 10 dage hos far må jeg under ingen omstændigheder slukke selve natlampe. På hans værelse så det kun er vågelampen der lyser. Man kan se panikken brede sig med det samme hvis man spørger om det skal slukkes og han begynder at græde. Han siger han ikk ved hvorfor. Men han er bange for mørket siger han. 

Er det normalt at det kan komme så pludseligt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2020

Janey

Profilbillede for Janey

Det tror jeg. Vi har i hvert fald været igennem det samme med vores søn på 4½. Han har altid helst ville sove i egen seng og har ikke gidet at putte i vores ret lang tid om aftenen, men han har lige været igennem en periode, hvor han blev bange om natten.

Anmeld Citér

21. september 2020

Carina:-)

Er han vant til at være væk fra dig i 10 dage?

For ellers kan det være en reaktion på han måske har savnet dig .

Min på snart 5 er mørkeræd , men det er kommet sådan stille og roligt . Og ikke fra den ene dag til den anden. 

Anmeld Citér

21. september 2020

Miti's mama

Det er helt normalt her hvor lyset skifter. Vi går igennem det hvert efterår.

Anmeld Citér

21. september 2020

AnoMor

Carina:-) skriver:

Er han vant til at være væk fra dig i 10 dage?

For ellers kan det være en reaktion på han måske har savnet dig .

Min på snart 5 er mørkeræd , men det er kommet sådan stille og roligt . Og ikke fra den ene dag til den anden. 

Ikke i 10 dage. Det har han været en gang før sidste år, hvor der ikk var nogen reaktion. Han er vant til 7/7 ordning. 

har ikke spurgt far endnu om han er på samme måde derhjemme. Ville lige høre om det var normalt først 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.