Grå tænder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

721 visninger
4 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. september 2020

Anonym trådstarter

Min søn på 5 har fået to grå fortænder. 

Jeg aner ikke hvorfor eller hvordan. Nogen som kender til det? 

Jeg er faktisk ret panisk i øjeblikket. 

Resten af hans tænder ser så fine ud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2020

norasfamilie

Tænder kan blive grå hvis de er døde. Har han haft slået sine tænder eller læber eller bare hovedet? Der kan godt gå nogen tid inden tænderne bliver grå, så det kan godt have været sket for helt op til et år siden. Synes I skal bestille en tid hos tandlægen, og hvis tænderne er døde, så husk at meld det til forsikringen, hvis nu der skulle komme problemer efter din søn er fyldt 18. Hov og grå tænder kan sikkert også være årsag til andre ting end at de er døde, så det var ikke for at skræmme

Anmeld Citér

20. september 2020

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

I skal til tandlægen med ham og få set vurderet. Han har sandsynligvis fået et stød på dem på et tispunkt.

Anmeld Citér

20. september 2020

MorTil3+

norasfamilie skriver:

Tænder kan blive grå hvis de er døde. Har han haft slået sine tænder eller læber eller bare hovedet? Der kan godt gå nogen tid inden tænderne bliver grå, så det kan godt have været sket for helt op til et år siden. Synes I skal bestille en tid hos tandlægen, og hvis tænderne er døde, så husk at meld det til forsikringen, hvis nu der skulle komme problemer efter din søn er fyldt 18. Hov og grå tænder kan sikkert også være årsag til andre ting end at de er døde, så det var ikke for at skræmme

Vores søns ene fortand var også grå, han havde slået den da han var omkring 2 år og den blev efter et par mdr lidt gullig og efter 2 år måske blev den grå, og nu har han tabt den, han er 5 år og har tabt flere mælketænder, så vi krydser fingre for at den nye ser fin ud når den kommer ud.

Anmeld Citér

21. september 2020

Babilooo

Anonym skriver:

Er det nye fortænder eller mælketænder?

Det er typisk fordi tanden er død, at den bliver grå. Min endte med at blive sort og faldt så ud. Det var en mælketand.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.