Hej alle.
Vi har nu tre børn på 8, 2 og 6 uger.
jeg er jo op barsel med vores nyfødte på nu 6 uger.
min kæreste arbejder 37 timer.
Min kæreste forventer/vil have at hjemmet “ligner et ugeblad” hver dag han kommer hjem fra job. Forstået på den måde, at han vil have der er pænt og rent, ingen rod, alt er ryder op.
jeg vil Selvfølgelig også gerne bo sådan men det er ikke altid nemt med 3 børn.
Vi skændes meget over dette og ja han har ocd men vores børn må dårligt lege og rode ting frem og lege med det uden han kommentere på det og uden han siger ryd op.
min dreng er meget mærket af det synes jeg. Fx siger han nogle gange “det lige meget jeg må jo ikke for far” hvis han fx vil hælde hans pokemon kasse ud på gulvet.
er jeg helt urimelig over at jeg ikke bare gør som kæresten siger ? eller hvad?
jeg er jo på barsel og føler ikke min barsel går med andet end oprydning, rengøring når baby sover.
kun 4-5 gange har jeg ligget og sovet, ligget og set tv eller andet imens vores baby sover, på trods af jeg kun sover max 4 timer hver nat pga baby vågner og skal have flaske og baby vækker de to andre børn nogle gange.
jeg står op kl.5 hver dag så jeg kan nå alting imens han sover og så står han op ca 6 og tager på job 6:30 ca. han hjælper ikke til med noget om morgenen.
jeg har bare lyst til at smække benene op og slappe fuldstændig af og lade rodet være når baby sover. Men må jo nærmest ikke.
her er lidt skrevet ned over hvad jeg laver i hverdagen og hvad han laver.
- Jeg giver altid flaske til baby
- jeg skifter altid baby og holder baby
- jeg henter og bringer børnene til vuggestue og skole hver dag.
- Jeg laver lektier med den store,
- jeg laver den stores madpakker, den lille skal ikke have madpakker med da der er mad i vuggestuen,
- jeg bader alle børn.
- Jeg børster deres tænder morgen+aften,
- jeg putter børnene,
- jeg tager ud af bordet efter aftensmad,
- jeg putter i opvasker+tømmer opvasker,
- jeg vasketøj og lægger tøj sammen/på plads
Intet er ændret fordi det bliver weekend.
Jeg gør alt det praktisk omkring børnene.
vi begge støvsuger og gør rent men han vil have jeg skal ordne det. Men mangler sku timer i mit døgn og vi bor faktisk pænt og ikke beskidt eller noget .
han laver altid mad og når jeg endelig laver mad vil han ikke spise det da det ikke er godt nok til ham, og “sådan noget spiser han ikke” og “det er for kedeligt til ham” ja det er altså det han siger og så handler han fx bare en færdig ret til ham selv i Føtex.
vi handler stort set begge ind men når jeg handler ind så går han alligevel ned og handler ind når han er hjemme fra job fordi det jeg har handlet ikke er godt nok og så finder han altid noget han mangler. Ja det er også hamrende dyrt i længden men kan ikke gøre noget .
lige så snart han træder ind af døren efter job diktere han hvad og hvordan og bliver sur og irriteret hvis det ikke er som han vil have det.
jeg føler ikke jeg kan sige noget til ham.
I weekenderne kan ham finde på at lægge sig midt på dagen og tage en lur fordi han er træt, også selvom jeg stadig kun sover max 4 timer hver nat. Og hvis jeg kommentere på det når det sker, siger han fx at jeg jo også bare kan lægge mig men så falder jeg i søvn og hvad sp med børnene, så nej det kan Jeg jo ikke bare.
i weekenderne er han nogle gange go til at stå op og lave morgenmad til os alle men inden da diktere han lige at det og det skal ryddes op osv.
I hverdagene føler jeg ikke jeg kan forlade hjemmet en hel dag uden at skal få dårlig samvittighed over hjemmet ikke er som et ugeblad til han kommer hjem.
mit spørgsmål er , hvad laver i på jeres barsel?
liggwr i med benene oppe og ser tv når baby sover, tager i en lur med baby? Beskriv gerne hvad i gør for jeg føler slet ikke jeg har barsel.
jeg har prøvet at tale med ham utallige gange men set hjælper ikke og han får den hurtigt skubbet over på mig så jeg er problemet.