Eksperthjælp: Selektiv mutisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

651 visninger
0 svar
0 synes godt om
24. oktober 2009

Rikke L. Rahm

"Selektiv mutisme"

Hej

Jeg ved ikke om det er dit område men nu prøver jeg

vi har en dreng herhjemme på 4år som lige har fået konstateret selektiv mutisme han har haft det siden han var helt under et år (noget vi ved nu)

men han har det mest over for andre børn men også over for helt fremmede der henvender sig til ham og et par familie medlemmer han ikke ser så meget..

mit spørgsmål er så. . .  findes der nogen forskning på området (dansk) og er der behandling som man ved virker ?

jeg vil nødig sende ham ud som forsøgskanin, men han har det jo skidt og det vil jeg jo heller ikke have

måske der var et sted hvor man kunne komme og blive tjekket eller noget. . . jeg føler mig lidt lost og forladt af systemet

håber du kan hjælpe

Rikkes svar

Hej

Jeg har været inde og læse lidt om emnet. Det jeg har fundet ud af er at der ikke er nogen veldokumentere behandling for disse børn og deres familier.

Det tyder dog på at familieterapi er noget af det som gør en forskel for disse børn.

Så mit råd til dig er at opsøge din kommune og hører dem hvordan og hvad de kan tilbyde dig. Har de ikke noget vil jeg anbefale dig at kontakte en familieterapeut/psykoterapeut og få hjælp der.

Jeg fandt faktisk en på nette som evt. kunne være en mulighed for dig.

aino@legeterapi.dk

Håber du fik den hjælp du havde brug for. Held og lykke

Venligst Rikke Rahm

Eksam. Psykoterapeut Rikke Rahm tilbyder individuel-, par- og familieterapi/rådgivning samt Samtalegrupper og workshops for gravide par og samtalegruppe for voksne i sammenbragte familier.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.