Anonym skriver:
Kender I det når man er i et udemærket forhold, men ikke det bedste. Og man så drømmer de mest virkelige drømme om natten?
Jeg drømte i nat at jeg var stormende forelsket, og kyssende føltes himmelsk! Følelsen var så virkelig! Det var dog ikke med min kæreste, men med en skuespiller 
Men pointen er: Den følelse af forelskelse helt inderst inde, kan jeg godt sommetider være ærgerlig over at jeg ikke oplever igen 
Jeg tror, at det er meget normalt at have det sådan efter flere års parforhold 
Men siden du skriver her på baby.dk, går jeg ud fra, at I har børn sammen, og så vil jeg mene, at det er værd at holde fast i partneren, at acceptere, at man mangler en ny forelskelse og at hverdagen er blevet lidt ensformig.
Tænk, hvis du mødte en mand, som du blev stormende forelsket i? Det ville da sikkert være dejligt nok i et stykke tid, men hvis du lod dig rive med af det, ville det betyde, at din familie skulle splittes op, og dine børn lide. Du og din mand/kæreste skulle på skift undvære jeres børn - også til jul osv., I ville skulle acceptere nye partnere og måske også deres børn, hvilket kan give vanvittigt mange problemer, og så taler statistikken bare imod sammenbragte familier. De har en langt højere skilsmisserisiko end par, hvor der ikke er børn fra tidligere involveret.
Derfor synes jeg personligt ikke, at det ville være det værd, så hellere et udemærket forhold til mit barns far, som jeg stadig er sammen med. Jeg undværer med glæde følelsen af at være nyforelsket.