Kender I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.300 visninger
8 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. september 2020

Anonym trådstarter

Kender I det når man er i et udemærket forhold, men ikke det bedste. Og man så drømmer de mest virkelige drømme om natten? 

Jeg drømte i nat at jeg var stormende forelsket, og kyssende føltes himmelsk! Følelsen var så virkelig! Det var dog ikke med min kæreste, men med en skuespiller 

Men pointen er: Den følelse af forelskelse helt inderst inde, kan jeg godt sommetider være ærgerlig over at jeg ikke oplever igen 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. september 2020

Anonym

Jeg tænkte præcis det samme i morges. Jeg elsker min kæreste og kunne ikke forestille mig et liv uden ham. Men vi har været sammen næsten halvdelen af mit liv (små 17 år), og nogle gange ærgrer jeg mig over, at den følelse af nyforelskelse, jeg nogle gange oplever i en drøm, ikke er en følelse, jeg kommer til at opleve i vågen tilstand igen. Men så tænker jeg på, at med nyforelskelse følger også bekymringer, jalousi og nogle gange et knust hjerte, og så er jeg egentlig godt nok tilfreds med den bundsolide kærlighed, jeg har til min kæreste  Og hvis man så kan få lidt af den kildren i maven i drømmene engang imellem, så er det jo en fin kombi 

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym

I kan jo se om I Spice jeres forhold lidt om med intimitet/ dates osv. 
Men jeg tror faktisk mange (måske pga Hollywood film) tror at man skal forblive forelskede i er parforhold. Men der indtræder altså en hverdag med børn osv. Her kræver det noget mere arbejde.. og at man ikke flygter fordi sommerfuglene er væk.

Anmeld Citér

7. september 2020

Hjemmegaaende

Jeg tænker også tit jeg virkelig godt gad spændingen og sommerfuglene ved et nyt forhold igen. Det tror jeg da alle gør

Anmeld Citér

7. september 2020

Lala

Profilbillede for Lala
Anonym skriver:

Kender I det når man er i et udemærket forhold, men ikke det bedste. Og man så drømmer de mest virkelige drømme om natten? 

Jeg drømte i nat at jeg var stormende forelsket, og kyssende føltes himmelsk! Følelsen var så virkelig! Det var dog ikke med min kæreste, men med en skuespiller 

Men pointen er: Den følelse af forelskelse helt inderst inde, kan jeg godt sommetider være ærgerlig over at jeg ikke oplever igen 

Jeg tror, at det er meget normalt at have det sådan efter flere års parforhold

Men siden du skriver her på baby.dk, går jeg ud fra, at I har børn sammen, og så vil jeg mene, at det er værd at holde fast i partneren, at acceptere, at man mangler en ny forelskelse og at hverdagen er blevet lidt ensformig.

Tænk, hvis du mødte en mand, som du blev stormende forelsket i? Det ville da sikkert være dejligt nok i et stykke tid, men hvis du lod dig rive med af det, ville det betyde, at din familie skulle splittes op, og dine børn lide. Du og din mand/kæreste skulle på skift undvære jeres børn - også til jul osv., I ville skulle acceptere nye partnere og måske også deres børn, hvilket kan give vanvittigt mange problemer, og så taler statistikken bare imod sammenbragte familier. De har en langt højere skilsmisserisiko end par, hvor der ikke er børn fra tidligere involveret.

Derfor synes jeg personligt ikke, at det ville være det værd, så hellere et udemærket forhold til mit barns far, som jeg stadig er sammen med. Jeg undværer med glæde følelsen af at være nyforelsket.

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Lala skriver:

Jeg tror, at det er meget normalt at have det sådan efter flere års parforhold

Men siden du skriver her på baby.dk, går jeg ud fra, at I har børn sammen, og så vil jeg mene, at det er værd at holde fast i partneren, at acceptere, at man mangler en ny forelskelse og at hverdagen er blevet lidt ensformig.

Tænk, hvis du mødte en mand, som du blev stormende forelsket i? Det ville da sikkert være dejligt nok i et stykke tid, men hvis du lod dig rive med af det, ville det betyde, at din familie skulle splittes op, og dine børn lide. Du og din mand/kæreste skulle på skift undvære jeres børn - også til jul osv., I ville skulle acceptere nye partnere og måske også deres børn, hvilket kan give vanvittigt mange problemer, og så taler statistikken bare imod sammenbragte familier. De har en langt højere skilsmisserisiko end par, hvor der ikke er børn fra tidligere involveret.

Derfor synes jeg personligt ikke, at det ville være det værd, så hellere et udemærket forhold til mit barns far, som jeg stadig er sammen med. Jeg undværer med glæde følelsen af at være nyforelsket.

Pudsigt at du nævner det, da vi netop lever i en sammenbragt familie  Når det så er sagt, kunne jeg aldrig drømme om at forlade ham pga. vi ikke er nyforelsket mere!  Men selvfølgelig har vi problemer. Men nu var det også bare en drøm 

Anmeld Citér

7. september 2020

Lala

Profilbillede for Lala
Anonym skriver:

Pudsigt at du nævner det, da vi netop lever i en sammenbragt familie  Når det så er sagt, kunne jeg aldrig drømme om at forlade ham pga. vi ikke er nyforelsket mere!  Men selvfølgelig har vi problemer. Men nu var det også bare en drøm 

Sorry, det var ikke for at fornærme dig

Dem, jeg kender, der lever i sammenbragte familier, har tonsvis af problemer, som normale kernefamilier ikke har (ekserne, samværsproblematikker, konflikter mellem hans og hendes børn, osv.). Det var sådan set bare for at advare mod at komme i en situation, hvor en forelskelse lyder tiltalende, men selve resultatet en uønskværdig situation

Anmeld Citér

7. september 2020

Anonym trådstarter

Lala skriver:

Sorry, det var ikke for at fornærme dig

Dem, jeg kender, der lever i sammenbragte familier, har tonsvis af problemer, som normale kernefamilier ikke har (ekserne, samværsproblematikker, konflikter mellem hans og hendes børn, osv.). Det var sådan set bare for at advare mod at komme i en situation, hvor en forelskelse lyder tiltalende, men selve resultatet en uønskværdig situation

Nej, det er også helt ok  Var bare lidt komisk, netop fordi at jeg lever i en sammenbragt familie. Jeg får aldrig kernefamilien uanset om jeg bliver, eller ej da kæresten har børn fra tidligere 

Anmeld Citér

7. september 2020

Kir

Forstår helt sikkert hvordan du har det - tror de fleste må ha det sådan en gang i mellem. Faktisk tror jeg en del skilsmisser bl.a. handler om at folk ikke føler den der nyforelskelse mere og har set for mange romantiske film og tror at med den eneste ene går man altid og føler sådan (lidt stærkt forenklet )

Men jeg tror på at man stadig efter mange år sammen kan opleve sommerfuglene i maven. Selvfølgelig ikke som den der sindssyge forelskelse man oplever lige i starten - men helt ærligt, det synes jeg også er stærkt overvurderet. Synes det er så anstrengende i starten, man bruger så meget energi på at finde ud af hvad den anden vil og usikkerhed osv 

Men hvis man bruger lidt energi på at være lidt romantiske indimellem og flirte lidt og huske hvorfor det er man elsker sin partner, så synes jeg stadig man kan få lidt flagren i maven og en følelse der er tusind gange bedre end nyforelskelse  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.