Jer hvor kærligheden ikke var nok

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.016 visninger
1 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2020

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg er tæt på at gå hver til sit. Grunden til at ingen får det sagt højt er at kærligheden stadig er der. Forstået på den måde at vi stadig elsker hinanden. 

MEN vi kan bare ikke få det til at fungere! Så vi er næsten ved at nå til enighed om at skilles som gode venner, og få et fornuftigt samarbejde op at køre med vores fællesbarn i stedet for at nå derud hvor det er "for sent".

Beslutningen er benhård! I mine tidligere forhold, har der ingen kærlighed været til sidst, så dette kan slet ikke sammenlignes. 

Jer som har stået i samme situation - har I nogle råd til at "tage skridtet"? Jer som måtte forlade jeres bedre halvdel, til trods for at I stadig elskede hinanden.

Vi ved at det er bedst for alle (han har yderligere to børn), at gå hver til sit. Men for søren, hvor har vi svært ved at sige det "højt". Det gør det jo ikke ligefrem nemmere at vi stadig kommer til at have med hinanden at gøre efter et brud, da vi har et barn sammen.

ØØØØØJ, jeg synes det er benhårdt!  Fordi kærligheden er der, frygter man jo at man kommer til at fortryde. Men når jeg så samtidig tænker på grunden til at vi skal gå hver til sit, så ved jeg jo inderst inde godt at det er det rigtige 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2020

drabo

Profilbillede for drabo

Hvad er det som ikke fungere?

Jeg tænker der er jo andre måder at være kærester på end lige at bo sammen alle sammen. 

Hvis i har svært ved at tage afsked, så kunne en måde jo være at i fandt hver sit sted at bo tæt på hinanden og så stadig var kærester - altså hvis det kunne løse nogle af jeres problemer.

Tænker bare at problemerne sjældent bliver mindre af at skulle have deleordninger og andet til at gå op i en højere enhed.

Eller måske prøve en pause fra hinanden - ved godt det ikke er nemt, når der er børn involveret - men hvis det kunne hjælpe jer til at komme frem til en beslutning om hvorvidt i ville løse problemerne eller gå fra hinanden, så var det måske det som skulle til. Altså at den ene af jer fandt et andet sted at bo et par måneder

Ellers tilbyder mange kommuner også gratis parrådgivning og her kunne i måske også få hjælp til at komme frem til hvad der er den rigtige beslutning for jer og jeres familie - og hjælp til at skilles som venner, hvis det er det i beslutter jer for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.