I tvivl om hvilken deleordning er bedst

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.117 visninger
5 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
3. september 2020

Anonym trådstarter

Vi skal have fundet en deleordning til vores 1 årige datter, da vi skal hver til sit. Jeg har maks været væk fra hende i 7 timer, når hun er i Dagpleje. Ellers har jeg ikke været væk fra hende. Faren har været væk et par enkelte weekender, men ellers også været hjemme. Hun er meget mor-syg, og har været det længe. Det er jeg som putter, giver mad, bader hende, tager hende til læge, henter og aflevere i Dagpleje osv. 

7/7 ordning vil hun endnu ikke være robust nok til. Vi er meget i tvivl om hvad der er mest hensigtsmæssigt for hende. Jeg tænker at være hos far hver 2. weekend, men hun har endnu ikke prøvet en overnatning uden mig, og omvendt er jeg heller ikke sikker på at hun kan undvære sin far så længe ad gangen. 

Kan man mon booke et møde i familieretshuset og få et par andre øjne på sagen? Vi er begge interesseret i en nogenlunde fast aftale nemlig.

På forhånd tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi

Det kan man godt ja. 

Hvis I bor tæt på hinanden ville jeg starte med overnatning fra lørdag formiddag til søndag eftermiddag. Og så, hvis I bor i samme by, ville jeg evt lave en hente aftale i hverdagene. Så far fx henter tidligt torsdag ( i din weeekend) og enten har hele eftermiddagen sammen med hende eller også har til overnatning til fredag. 

Men jeg ville nok gå efter at der 1. Ikke går mere end 1 uges tid mellem jeres datter ser far, 2. Starte op med 1 overnatning og så gradvist øge til en hel weekend når hun er klar. 3. Forsøge at få far ind i den uge han så ikke ser hende, bare et par timer en eftermiddag er guld værd for deres forhold. 

Anmeld Citér

3. september 2020

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Det kan man godt ja. 

Hvis I bor tæt på hinanden ville jeg starte med overnatning fra lørdag formiddag til søndag eftermiddag. Og så, hvis I bor i samme by, ville jeg evt lave en hente aftale i hverdagene. Så far fx henter tidligt torsdag ( i din weeekend) og enten har hele eftermiddagen sammen med hende eller også har til overnatning til fredag. 

Men jeg ville nok gå efter at der 1. Ikke går mere end 1 uges tid mellem jeres datter ser far, 2. Starte op med 1 overnatning og så gradvist øge til en hel weekend når hun er klar. 3. Forsøge at få far ind i den uge han så ikke ser hende, bare et par timer en eftermiddag er guld værd for deres forhold. 

Tak for svar. Så for at jeg forstår dig korrekt, kunne et forslag være: 1 overnatning lø.-sø. hver 2. weekend, og 1 eftermiddag i en hverdag i modsatte uge?

Anmeld Citér

3. september 2020

Anonym

Da min ex og jeg gik fra hinanden var vores dreng 6 mdr ca. far kom fast 1 gang om ugen. Ofte mere et par timer hver gang. Også havde de far/søn tid. Dvs jeg holdte mig 100% i baggrunden. Læste en bog eller så tv i mens. Nogle gange gik en lang tur. 
da han blev 1 år begyndte vi på overnatninger en gang om ugen. Hver anden weekend lørdag til søndag og de andre uger fredag til lørdag. Også satte vi gradvist dagene op. 
mad han var 1,5 år gammel havde vi 7/7 og det har vi stadig nu 5 år efter og vi alle har trivedes med det.  

men børn er også forskellige. Så tror det vigtigste er at i mærker jeres barn og barnets behov og “prøver” jer frem. 

min søn var også meget mor syg og havde aldrig været væk fra ham andet end dagpleje timerne da han lom på overnatning. Men der var intet at mærke på ham. Han nød bare farmand

Anmeld Citér

3. september 2020

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Tak for svar. Så for at jeg forstår dig korrekt, kunne et forslag være: 1 overnatning lø.-sø. hver 2. weekend, og 1 eftermiddag i en hverdag i modsatte uge?

Ja det ville være mit forslag her i starten, det tænker jeg ville være en god start for en 1 årig til at vænne sig til det nye liv.

Og så med tiden øge weekendsamværet og evt. lave en overnatning i hverdagene også, men det kræver jo også at man ikke bor for langt fra hinanden. 

Anmeld Citér

3. september 2020

xStinepigen

De råder til at bibeholde deres tilknytning. Måske en overnatning om ugen, eller en overnatning hver 14 dag, og han kommer 1-2 gange om ugen og er sammen med jeres barn, så tilknytningen hele tiden er der . 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.