Anonym skriver:
Jeg og min kæreste er desværre nået dertil hvor vi har valgt at gå hver til sit. Dilemmaet lyder på at vi pr. 1/8 overtog et lejemål, som vi ikke kan komme ud af på nuværende tidspunkt. Som jeg forstår lejekontrakten, kan vi først fraflytte boligen i udgangen af maj måned
Tror I slet ikke at de vil gøre alt i deres magt for at finde nye lejere inden de 9 mdr.?
(se vedhæftet foto)
Ingen af os har desværre råd til at sidde i boligen alene, og hvordan vi i så fald lige gør det rent praktisk - har jeg ingen idé om! Vi har et fælles barn på 1 år, og han har to store børn fra tidligere forhold på en 7/7 ordning.
Jeg håber at I kan komme med et par fif og råd 
På forhånd tak! 
PS: Kommentarer om hvorvidt det var en dårlig idé at leje noget nyt inden vi er nået hertil, frabedes tak.
I kan desværre ikke komme ud af kontrakten tidligere end opsigelsesvarslet i jeres kontrakt, da I har indgået et tidsbestemt lejemål. Det fremgår af lejelovens §80, som siger, at medmindre andet er aftalt, udløber et tidsbestemt lejemål først, når lejeperioden er ovre, som I jeres tilfælde er 30.06.2023. Heldigvis for jer er der indsat en mulighed for, at I kan opsige efter 9 måneder, så I trods alt ikke hænger på boligen i næsten 3 år, men at situationen kunne være værre kan I selvfølgelig ikke bruge til noget lige nu.
I kan tage en snak med udlejer og se, om denne kan finde en anden lejer hurtigere, men jeg kan se i udsnittet af jeres lejekontrakt, at der står, at udlejer er udstationeret i perioden og personligt ville jeg ikke have overskuddet til at kigge efter en ny lejer samtidig med, at jeg lige var rykket ud i en udstationering og skulle have mit liv på plads, så jeg tror ikke, at de lige nu vil gøre alt i deres magt for at finde en ny lejer. Derfor skal I selvfølgelig høre dem ad alligevel. Det kunne jo være, at I var heldige, at der var andre interesserede, som efter så kort tid stadig er interesseret i lejemålet.
Jeg har desværre ikke nogen gode råd til, hvordan I indretter jer, hvis udlejer siger nej til at lade jer komme ud af kontrakten tidligere end I har krav på.