Gravid nu eller senere ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

355 visninger
4 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. september 2020

Anonym trådstarter

Hej, 

vi har lige besluttet at gå igang med projekt baby. 
jeg er pænt skruk og har været det længe. 

har et barn på 2 år, lige gået i gang med lægesekretær udd, og mod forventning er jeg allerede færdig om 1,5 år. 

jeg vil super gerne have et barn nu og så der ikke er for mange år imellem dem. Have et barn under uddannelsen, og så komme direkte på job efter endt uddannelse. Og ikke går på barsel efter jeg er færdig pg så være ude af gamet et år. Så tror jeg det er svært agt komme tilbage. 

det der taler imod, er at jeg muligvis er på sidste årgang (den overgår til barchelor til næste år). Jeg har spurgt en uddannelsesvejleder og de siger, at de ikke kan stoppe min uddannelse pga graviditet og jeg dermed Følger den gamle ordning. Men tænker det bliver under andre betingelser. 

Jeg bliver 34 og har fået at vide at min ægreserve daler kraftig fra jeg er 35.... 

fornuften taler for at vi skal vente ... ALT andet siger at vi skal gå i gang. Sidste gang lavede vi baby i første hug (hvilket jo ik er sikkert denne gang.) 

hvad havde du gjort? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2020

Anonym

Klart gjort uddannelsen færdig, det er jo ingenting, du mangler.

Din udfordring er, at uddannelsen ændres markant, så jo hurtigere du kommer ud og lander arbejde, jo bedre. Mange vil foretrække ansøgere fra den nye uddannelse.

Anmeld Citér

1. september 2020

Anonym

Gå i gang nu - I ønsker et barn, og man ved jo ingenting om hvordan det vil gå. Måske tager det lang tid, måske bliver du gravid hurtigt men mister, måske, måske, måske... Alt muligt kan ske. Det er "bare" en uddannelse, man kan saaaagtens få det til at passe sammen uanset.

Herhjemme har vi haft samme snak. Jeg ville egentlig vente så jeg ikke evt skal på barsel på et, for arbejdet, dumt tidspunkt. Men... jeg er skruk, en graviditet og et barn mere ville være skønt. Så vi er blevet enige om ikke aktivt at prøve at undgå det  

Graviditet og børn er svært at putte ind i bogen former for planlægning. De gange vi har prøvet er det alligevel endt med noget helt andet 

Anmeld Citér

1. september 2020

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Nu ved jeg selv hvor svært det er at udskyde skrukhed. Vi måtte gøre det af forskellige årsager. Min mands arbejdsulykke, stress, blødningsforstyrrelser mv. I alt står vi nu med termin på torsdag, men har ønsket barnet i 3,5 år(inkl tid det har taget at opnå det). 
Det har været nogle år med afsavn, men tiden er gået og med dine/jeres udfordringer ville jeg vælge at udskyde graviditeten. 

Anmeld Citér

2. september 2020

Anonym trådstarter

Ja, fornuften taler jo for at vi skal vente... 

jeg var bare allerede klar kort efter hun blev født... så har allerede ventet 1,5 år pga vi boede for småt. Nu er vi flyttet i noget større og er egentlig klar. Det er “bare” den uddannelse. Var den ikke blevet lavet om (de ved det egentlig først helt sikkert til januar om de får et hold mere ), så var det jo ingen sag, så var vi gået i gang nu. 

øv, hvor er det svært! Hvis man endnu engang skal vente ... igen 2 år år. Så bliver det 3,5 år(måske mere fordi jeg lige skal lande et job, men vi er garanteret job bagefter )jeg har ventet og man ved jo ikke hvor lang tid baby tager næste gang. 

tak for jeres svar 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.